יום ראשון, 14 בנובמבר 2010

אייבל טזמן וזבובי החול

ביום שלישי עזבנו את קאיקורה לכיוון הנמר ספרינגס, שירי התעוררה בבוקר עם צוואר תפוס בצורה קשה, כך שהיה לנו תירוץ מצוין לטבול במעיינות החמים. המעיינות בשיפוץ כרגע (כמעט כמו כל מקום שאנחנו מגיעים אליו) מה שהוזיל את הכניסה, למרות זאת היו הרבה בריכות שניתן להיכנס אליהן, בכל מיני טמפרטורות, מעשרים וחמש מעלות עד ארבעים ושתיים מעלות. הכרחנו את שירי לשבת בבריכה עם ארבעים ושתיים מעלות... אחרי כמה דקות היא הודיעה שזה ממש לא עוזר לה ויצאה. בילינו שם את כל אחר הצהריים ונשארנו לישון שם בפארק הקרוונים.
למחרת נסענו למוטואקה, נסענו דרך לואיס פאס, בדרך ראינו שלט של טרק למפל, אז כמובן עצרנו ונכנסנו ליער יפיפה עם הליכה קצרה למפל ארוך ויפה. אחר כך עצרנו באגם רוטורואה שנמצא בפארק הלאומי אגמי נלסון, (זהו האגם השני שנמצא בפארק, בביקור הקודם בפארק היינו רק באגם אחד). המקום פסטורלי ומקסים ממש גלויה, הבעיה מתחילה כשפותחים את הדלת של הרכב כי אז עטים עליך עשרות זבובי חול ואסור לך לעמוד לרגע כי אז מתחילות העקיצות ולא משנה כמה חומר נגד זבובי חול אתה מורח על עצמך. אני ושירי יצאנו מהימים האחרונים עקוצות לגמרי, לי הזבובים עיצבו רגל חדשה, לעומת זאת רונן ורז יצאו ללא עקיצה אחת. הגירודים כל כך מציקים שאני חושבת שלא קיללתי ככה מאז הסטאפ האחרון שעשיתי בגרסה 12.
הגענו למוטואקה עייפים מהנסיעה והחלטנו שמחר נחים. מה שנחמד בטיול ארוך כל כך, שאפשר להחליט מתי יום שבת ולא צריך לחכות לסופשבוע. אז הכרזנו על יום חמישי כיום שבת ונחנו בפארק הקרוונים. קמנו בשעה מאוחרת, אכלנו בצהריים ארוחה חמה (כשאנחנו מטיילים אנחנו אוכלים כריכים כל היום ובערב ארוחה חמה) עשיתי כביסות, הבנות ישבו ללמוד וכמובן נחנו הרבה.
ביום שישי נסענו לפארק הלאומי אייבל טזמן סופסופ, החלטנו לקחת סירת טקסי לאנקורג' ומשם לחזור ברגל עד מאראהאו, (כך לא היינו תלויים באף סירה שתחזיר אותנו ויכולנו לשהות בחופים כמה שרצינו) זהו החלק הראשון של הטרק המפורסם ואורכו 13 קילומטרים, ויש בו גם הליכה ביער וגם גישה לחופים.
כשהגענו למאראהאו הסתבר שיש לנו בערך שעה עד שהסירה תיקח אותנו לאנקורג' אז בינתיים ירדנו לחוף, הים היה בשעת השפל ולכן יכולנו ללכת על החול לכיוון הים. הבנות מצאו עשרות כוכבי ים, צדפות, צדפות סגורות, סרטנים, שבלולים, בקיצור אוצרות! בעשר וחצי הסירה אספה אותנו, ופגשנו עוד זוג ישראלים נחמד בשם יוסי ודינה שגם הם עושים את הטרק אבל מתחילים מנקודה יותר צפונית משלנו (בארק ביי). הגענו תוך דקות למפרץ אנקורג' שנראה כמו גן עדן, פשוט ככה. המפרץ כל כך יפה שישבנו שם לאכול את הכריכים (שהכנו בבוקר) עד 12 בצהריים.
הטרק מתחיל בעלייה ארוכה ואחריה כמעט לאורך כל הדרך הטרק במישור למעט הירידות לחוף, לכל אורך הטרק ניתן לראות את החופים המדהימים ואת הצבעים הירוקים כחולים המרהיבים של המים. אחרי חמישה קילומטרים החלטנו לרדת לחוף סטילוואל, הגענו לחוף מרהיב ביופיו כזה שרואים אותו רק בשומר מסך במחשב, רונן הכריז "נישאר חצי שעה לנוח ונמשיך בטרק". בסופו של דבר נשארנו שעה וחצי ורונן העיז וקפץ למים הקפואים להתרעננות.
לקראת סוף הטרק עצרנו בתצפית לים, יוסי ודינה הגיעו גם הם לשם, עייפים מהדרך הארוכה שעשו, בגלל הגאות הם היו צריכים לעשות עיקוף של עוד כמה קילומטרים, מה שהאריך להם את הדרך מאוד. המשכנו איתם את שני הקילומטרים האחרונים של הטרק, היה נחמד לדבר איתם וכך הסוף של הטרק נגמר מהר. חזרנו לישון בפארק הקרוונים.
למחרת נסענו לכיוון גולדן ביי, המטרה: לדוג דגי סלמון. הגענו למקום, קיבלנו חכה, רשת דייג, וניגשנו לאגם לדוג, ואת מי פגשנו שם? כמובן את יוסי ודינה. הם כבר הספיקו לדוג שני דגי סלמון יפים, הם נשארו איתנו עוד קצת ויוסי הסביר ועזר לשירי לדוג את הדג הראשון. לא הרבה אחרי היא כבר דגה את הדג השני, רז ויתרה והחליטה שלדוג זה לא בשבילה אבל דאגה לזרוק את הפיתיונות על מנת שרונן ושירי יתפסו דג, לבסוף רונן תפס דג לא קטן בכלל. הדגים שקלו יותר משלושה קילו שזה נחמד אבל גם צריך לשלם על זה... אז הוחלט לעשן את הסלמון הגדול של רונן ואת שני האחרים קיבלנו נקיים ומפולטים לבשל בערב. ישבנו שם לאכול את הדגים המעושנים, אני הסתכלתי עליהם (מה לעשות גם בטיול נשארתי צמחונית) ושלושתם ליקקו את האצבעות, שירי לא הפסיקה להתענג על הדג, מי היה מאמין ששירי תאכל סלמון מעושן!
משם נסענו לנקודה הצפונית ביותר של האי הדרומי, השמיים קצת התקדרו, בדרך ראינו להקות ברבורים על הים, כשהתקרבנו להאכיל אותם הם ברחו...הגענו לתצפית יפיפייה שמזכירה קצת את הנופים של הגרייט אושן רואד, רק שהגבעות פה מלאות בכבשים כיאה לנוף ניו זילנדי. המשכנו לחוף פאראריקי, אני והבנות נשארנו ברכב ורונן יצא לריצה. אחרי כמה דקות מי הגיע? יוסי ודינה, יוסי הלך להביא שוקולדים לבנות. רונן חזר וסיפר שהחוף מהמם וההליכה היתה בחלקה בגבעות הירוקות וחלקה בדיונות עם חול שחור, הוא הגיע למערה שחלקה על החוף וחלקה בתוך הים. נשארנו לישון בטאקאקה בפארק קרוונים.
היום נסענו למעיינות פופו הנחשבים למעיינות המתוקים הגדולים ביותר בניו זילנד והצלולים ביותר בעולם. משם נסענו לקולינגווד לקנות שוקולד בחנות השוקולד של רוזי גלו, אך הסתבר שהשוקולד שם הוא איכותי מאוד ואין שוקולד חלב רגיל כמו שהבנות אוהבות. המשכנו משם לראות את הבולען הגדול ביותר בחצי הכדור הדרומי, הארוודז הול, עומקו 400 מ' ורוחבו 70 מ', בדרך לבולען עברנו דרך יער מהמם, יער קאנאן ששימש כיער צ'טווד בטרילוגיית שר הטבעות.
בשבוע הקרוב אנחנו הולכים לעבוד בחווה ניו זילנדית, אצל משפחה שמגדלת כבשים אורגאניות (אלוהים יודע מה זה כבשים אורגאניות??) אנחנו נעבוד בחווה בתמורה נקבל אוכל ולינה. אז הבלוג יוצא לפגרה קצרה, נחזור לעדכן בשבוע הבא.
מתגעגעת מאוד מאוד
ספי

6 תגובות:

  1. היי. יום ראשון, שבוע חדש אצלכם כבר עבר היום הראשון...איזה כיף לכם כל כך מהר! מקווה שגם פה הוא יחלוף במהרה, אבל יש חוק כזה שדווקא ימי ראשון הם א ר ו כ י ם... נ מ ת ח י ם ולא נגמרים. אצלנו השבתות עדיין הן רק בשבת וניסינו אבל לא כל כך הצלחנו להזיז אותם לימים אחרים שאנחנו נבחר. השבת היא היום שעף במהירות הכי גדולה...טורנדו. קמים בבוקר (לאנשים אחרים כמו איזק, למשל קמים בצהריים) רצים קצת להוריד את האוכל משישי בערב! (רונן חפשתי מערה בחדר כושר שנושקת גם לים...הכי קרוב לטבע שם היה הקיר טיפוס)אח"כ חוזרים לבית ששרוי בדממה....כאן החלק הנודניק שבי נכנס לאשן ואני מציקה לאיזק עד שהוא מתעורר.
    השבת יצאנו "זוג הרווקים" לטיול אופניים...הכיוון היה צפונה ולאורך הים. לא תפסו דגי, בטח שלא סלמון ושירי אם היית מביאה את הדגים אלי בטוח הייתי מכינה לך דג הרבה יותר טעים :) בדרך תמיד אנחנו עוצרים לאכול את הכריכים שהכנו בבית. אתם רואים בערך אותו דבר כמו אצלכם, רק הנוף טיפ טיפה שונה. בערב זה תמיד או סרט או חברים או טיול לילי לאורך הים...אמרתי או לא אמרתי זוג בירח דבש!! חמסה חמסה..וזהו הופ השעה 11 בלילה וצריך לשכנע את טל שהגיע הזמן לישון כי מחר מתחילים בשעת 0 ואי אפשר ללמוד בקראוון....היום הולך להיות כאן חמסין...אנחנו באמצע נובמבר והטמפ' לא מוכנות לרדת...רק בערבים ממש קריר בחוץ...אז זהו אתם הולכים לשחק ב"חווה" (יש כזה משחק בפייסבוק לא ?)אנחנו בחיים האמיתיים. ספי מתוקה אל תדאגי, ממה שקראתי לא ממש מצפים מכם לעבוד קשה, זה יותר אקט תיירותי. בכל אופן כבשים אורגניות הרבה יותר מכוערות...טבעיות, בלי סיליקון ובוטקוס. שירי ורז...השתתקתן קצת בבלוג...נגמרו המילים ? תכתבו תמיד כיף לקרוא איך זה נראה מהצד שלכן. אוהבת מתגעגעת. גלית

    השבמחק
  2. שוב אני...היום קיבלתם אותי פעמיים. נזכרתי כמה איזק התלהב רונן מהכוונה שלך ללמוד לגלוש פה בארץ ועוד מהמורה הדגול...המאסטר. אז יש לו תוכניות גדולות עבורכם והוא בטוח שטל יצליח להלהיב את הבנות ללמוד לגלוש גם ותהפכו לחבורה של ביץ בוייז לא אוסטרלים אומנם ...אבל עם אותה פוזה. ספי אני ואת נמרח לנו על החוף וכשממש ישעמם לך תמיד אפשר לקחל אותך לאיזה טרק קצר. יאללה ביי. גלית

    השבמחק
  3. היי לכם, עשיתם לנו את היום אתמול, למרות שמדובר רק בשבוע, שמחנו לשמוע וכמובן שבכל יום או שעה שתגיעו, אנחנו שם!! אתמול טיילנו באחד משבילי ישראל לדעתי אחד היפים, נחל שניר, היו אפילו כמה תמונות שהזכירו לנו את התמונות שלכם באוסטרליה...(
    יחי ההבדל הדק, אבל בכל זאת) הרבה מים יש בנחל הזה וערן זרק את עצמו לכל שלולית שראינו בדרך.. יצאנו רק אנחנו, בלי חברים, לבד! מסתבר שזה מתכון בטוח להצלחה. היומולדת שלי וסיום שנות השלושים נחגגו בכיף ואני מכינה את עצמי מעכשיו לקראת חגיגות הארבעים...
    אל תעבדו קשה מידי בחווה, תהנו, ומי יודע אולי יוסי ודינה יהיו גם שם... אוהבת אתכם , כולם מאוד מתגעגעים אלכם, גליה.

    השבמחק
  4. עמית שמאוד מאוווד מקנאה בכם שאתם בניו זילנד D:יום שני, נובמבר 15, 2010

    היי D:
    אממ .. אין לי כל כך מה להגיד לכם .. אז אני יתחיל במה שאני תמיד אומרת : כייייייייף לכם ! D:
    ושירי אכלה סלמון מעושן ? O:
    זה טעים בכלל ?
    ואולי באמת תפגשו את יוסי ודינה בחווה .. D:
    ומה אתם תעשו שם ? תאכילו כבשים וורודות ? D:
    ואייייייייייייזה כיף שאתם חוזרים שבוע מוקדם יותר D: עדי ואני נבוא עם אמא סבתא ואירית לנתב"ג ואנחנו נאחר לבצפר או שלא נבוא בכלל D:
    ו .. נוווווו רציתי להגיד משו אבל שכחתי .. \:
    טוב אז ביי D:

    השבמחק
  5. בירי איזו מהממת את! אני לא מאמינה כמה הפכתן להיות חובבות טרקים וטבע. אני תמיד בעד קניונים של טבע ולא של קניות.
    אוהבת אתכם מאוד מאוד
    אירית

    השבמחק
  6. שלום משפחת טפירו
    שמי עמית ואני הבת של יוסי ודינה שמחתי מאוד לראות את תמונתו של יוסי, אבא שלי בבלוג שלכם. אם אתם פוגשים אותם שוב תמסרו להם את אהבתי הגדולה. לכם אני מאחלת המשך טיול נהדר וכיף לראות את המקומות היפים בהם הייתם.
    תמשרו על עצמכם

    השבמחק