יום שבת, 6 בנובמבר 2010

וולינגטון, והשייט לאי הדרומי

נפרדנו מהפארק הלאומי טונגארירו בטרק אחרון ונחמד, הלכנו לראות מפל שמסביבו יש הרבה מפלים קטנים ודרך מעניינת. משם המשכנו לכיוון דרום, רצינו לנסוע דרך וואנגאנוי ריבר רואד, אבל גילנו שהדרך לא סלולה ברובה, אז חזרנו צפונה וירדנו בכביש המהיר והלא פחות יפה לוואנגאנוי, שם עצרנו לישון באוהאקונה בפארק נחמד, ופגשנו שם זוג גרמנים שמטיילים כמונו שלפני יותר מחודש נפגשנו איתם בגלאס מאונטיין באוסטרליה ביום גשום במיוחד. (רחל, זוכרת את הגרמני שלא הפסיק לדבר?)
בבוקר הדרמנו לוולינגטון הבירה אבל כשהגענו השמים התקדרו, אז החלטנו לישון באכסניה. עשינו צ'ק אין באכסניית YHA, הנהדרת ומטופחת להפליא. ופשוט נשארנו שם כל אחר הצהריים והערב.
למחרת הלכנו למוזיאון טה פאפה המפורסם, (המוזיאון נבנה במשך חמש שנים בעלות של 317 מיליון דולר), המוזיאון הפתיע ובגדול. זהו לא מוזיאון שיגרתי, הבנות ציפו לביקור משעמם ולאחר שלוש שעות במוזיאון לא ממש רצו לעזוב. המוזיאון כל כך גדול ולא ניתן ביום אחד לטייל בכל הקומות. אין ספק שמי שמגיע לוולינגטון גם אם הוא אינו חובב מוזיאונים חייב לעבור דרך טה פאפה.
בצהריים עלינו למעבורת ועברנו לאי הדרומי יחד עם לוסי, השייט אורך כשלוש שעות, והחצי שעה האחרונה של השייט מדהימה, שטים בין מפרצונים של האי הדרומי, המים מחליפים צבעים בין ירוק לכחול, המצלמות לא הפסיקו לעבוד לרגע וכמובן שרונן יצא עם עוד כמה מאות תמונות.
זהו, אנחנו מתחילים לחרוש את האי הדרומי.
מתגעגעת
ספי
*********************************
היי
התחלנו את היום בללכת למוזיאון, לא סתם מוזיאון, מוזיאון מעניין מאוד! בהתחלה הגענו למקום שהיו בו מסכים וצריך לבחור שם תמונות מניו זילנד או לצלם את עצמך, כשסיימת, אתה צריך ללחוץ על כפתור והתמונות עוברות למסך ענק! ואתה יכול להזיז עם מין עכבר את התמונה ולעצב אותה.
המשכנו לטייל במוזיאון, ראינו שלדים של דינוזאורים, ליוויתנים, וראינו תמנון עם חומרים משמרים, מצאו אותו באנטרקטיקה והוא מסוג נדיר, ראינו איך תפסו אותו, איך חקרו עליו, ואיך בנו לו את הכלוב הזה. הסרט שמסביר איך תפסו אותו היה בתלת מימד והיה מאוד מאוד חמוד!
ראינו הרבה דברים מפוחלצם כמו, ציפורים, חרקים, קיוואים ואפילו חזיר בר. נכנסנו לתוך מין בית קטן ושם ראינו סרט קצר על רעידת אדמה ובדרך, גם אנחנו זזנו. ראינו הולוגרמה איך מאורים היו על סירה קטנה והם שטו איתה לניו זילנד.
בדרך החוצה אבא ענה על סקר ובתמורה לזה קיבלנו בבית קפה, תה/קפה/שוקו בחינם. היינו רעבים אז גם אכלנו שם.
יצאנו מהמוזיאון למעבורת המעבירה אותנו לאי הדרומי של ניו זילנד. השייט היה יפה מאוד וקצת משעמם (כי לא היה לנו כל כך מה לעשות).
הגענו לטופ 10 והשכרנו פה בקתה. ועכשיו אני כותבת לכם.
מתגעגעת מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד
שירי
*********************************
פתחנו את הבוקר בנסיעה למוזיאון הכי יפה והכי מיוחד שהייתי וכנראה שאהיה טה פאפה בוולינגטון. בהתחלה חיכינו עד שהמוזיאון ייפתח. כשהוא נפתח עלינו לקומה השנייה ואז הלכנו למין מקום עם ריבועים שעליהם מצוירת מפת ניו זילנד ואם אתה דורך על ריבוע אז הריבוע דולק ואתה יכול לראות את המקומות בניו זילנד. אחר כך עובד שהיה במוזיאון הראה לנו מחשב שאפשר לבחור בו תמונות, אחרי זה אתה גורר את התמונות למין גלגל שמצייר על המחשב, לוחץ על כפתור ואז התמונות כאילו נשאבות מהמחשב ואתה יכול לראות אותם על מסך גדול, אתה שולט עליהם בעזרת עכבר אלחוטי מיוחד, אתה יכול להזיז אותם, לשים עליהם ספרי ולמחוק דברים.
לאחר מכן הלכנו לג'ונגל לא אמיתי, ששם ראינו כל מיני חיות מפוחלצות וחיות מפלסטיק שנראות אמיתיות. החיות המפוחלצות היו ברובם ציפורים. היה גם חזיר בר מפוחלץ מפחיד ביותר שגם עשה קולות כמובן בעזרת רמקול ומכשיר להקלטה. הדבר הכי מגניב בקומה היה התמנון. התמנון הגדול והנדיר, שמצאו אותו באנטרקטיקה לפי הסיפור הבא. התמנון חיפש לאכול דג וכשהוא מצא חטף לו ליוויתן את האוכל. סירה שעברה במקום כדי לדוג דגים תפסה דג שהוא ניסה לאכול, מהסירה משכו את החכה והתמנון לא היה מוכן לעזוב את הדג. ואז במקום לשחרר אותו תפסו אותו, את כל זה הבנתי מהסרט התלת מימד עליו והסרט איך תפסו אותו, הוא גדול כתום וג'אלי (זאת מילה חדשה שהמצאתי למי שמרגיש כמו ג'לי). בקומה זאת ראינו גם אופוסום מפוחלץ עצמות של ליוויתן כחול עצומות וגם של דינוזאורים גם כן עצומות ביותר.
אחר כך עברנו לקומה הרביעית ששם כמעט כל הקומה שייכת לתרבות המאורית. בהתחלה ראינו הולוגרמה על ספינה שהיא לא הולוגרמה מגניב, יפה ומיוחד מאוד מאוד. ההולוגרמות בעצם אחת מההולוגרמות סיפרה שהם בדרכם לניו זילנד. ראינו סרטון על סוגים של בגדים וגם בתים מאורים.
היינו במקום שכולו על רעידות אדמה, שם נכנסנו לבית שהקרינו על דלת רעידת אדמה ואנחנו גם זזנו כאילו אנחנו חווים את רעידת האדמה הזאת רק שבסרטון רעידת האדמה חזקה פי 50 ממה שחווינו כשהבית זז. גם ראנו איך מיטה של תינוק אחרי רעידת אדמה ועוד דברים על רעידות אדמה.
ו....... זהו מי ששואל אם כדי ללכת לשם אז ברור כל הילדים בעולם ייהנו שם.
מתגעגעת הכי הכי
רז

6 תגובות:

  1. תודה!!!!!!איזה חמודים אתם:).נכנסתי לבלוג בלי קשר ונורא הופתעתי! תודה רבה וחיבוקים נשיקות וגעגועים
    מאירית השמנה.

    השבמחק
  2. ספייייייי, צחקתי שאמרתי צניחה חופשית! מה את לוקחת אותי ברצינות?? בהתחלה חשבתי שהבנות צוחקות עליי כשהן סיפרו שצנחת, הפתעת בגדול!! טוב עכשיו שבאמת עשיתם כל אטרקציה אפשרית נשאר דבר אחד שלא עשיתם..בלון פורח מסביב לעולם!אבל בקצב שלכם הכל אפשרי.. רונן, מה איתך הספיק לך לצנוח בצבא, עדיין נושא את אותם פחדים?? אני מתארת לי שבפעם הבאה שאני אכנס לבלוג תכתבו שגם רונן צנח.. (סתם.. מידע פנימי, אמא סיפרה שגם אתה בדרך..)מה אני אגיד לכם, תמונות מדהימות, הכל כל כך יפה ושונה מאוסטרליה, ואני חשבתי שאחרי אוסטרליה כבר לא תצליחו להפתיע..
    תמשיכו להנות, אנחנו סופרים את הימים שתחזרו, הבנות ילכו לפסטיגל השנה בלי שירי ורז..
    אוהבת אתכם, גליה.

    השבמחק
  3. עמית שמאוד מאוווד מקנאה בכם שאתם בניו זילנד D:יום ראשון, נובמבר 07, 2010

    אמממ , אני רק רוצה לציין שאני הולכת לפסטיגל רק בגלל עוז זהבי ♥
    יואו , איך בא לי להיות במוזיאון הזה . ולראות פוחלצים D:
    אם אורי שחר הייתה שם , אז היא לא הייתה עוזבת את הפוחלצים בחיים D:
    אמממ .. תמונות מדהימות , כרגיל .. D:
    וכל כך בא לי לניו זילנד D:
    ו .. זהו D:
    אין לי מה לכתוב יותר כי אני עכשיו הולכת לישון וכווולם פה ישנים ולא בא לי מחר לבצפר ... S:
    וביום שלישי הייתה אמורה להיות שביתה , אבל בשש בבוקר החליטו שאין , אבל לא רציתי ללכת לבצפר באותו יום אז אמרתי לאמא והיא אמרה לי שאני יכולה לא ללכת לבצפר D:
    והיא עוד הייתה ערה , היא לא אמרה לי את זה מתוך שינה D:
    טוב , עכשיו באמת אין לי מה לכתוב D:
    בבי ♥

    השבמחק
  4. היי מה קורה?? ידעתי!! עמית אמרת לי שכאבה לך הבטן ובגלל זה לא הלכת לבצפר! בגלל זה חפרתי לך כל היום כי ידעתי שאת משקרת כזאת אני רעה מוחעחעחעחעחעחעחעחע D: התמונות מדהימות מהממות ונורא נורא יפות.המוזיאון נשמע נורא נורא מעניין ואף פעם לא הייתי במוזיאון של פוחלצים. מה זו המילה הזו פוחלצים ? לא באמת אם אומרים אותה הרבה פעמים ומהר היא נשמעת ממש מוזרה פוחלץ פוחלץ פוחלץ פוחלץ פוחלץ פוחלץ פוחלץ פוחלץ פוחלץ מה זה פוחלץ?! (אלוהים אני מוזרה D:) איזה כיף מחר אני הולכת לטיול עם כל השכבה לירושלים זה טיול שנתי אבל זה בטח קטן עליכם עם כל הטיולים שאתם הולכים אליהם D: אוף אני נורא נורא נורא מתגעגעת אליכם..טוב לא נורא עוד מעט אתם חוזרים ♥ אני מתגעגעת ואוהבת הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי הכי בעוווולם!! ♥♥♥ באהבה וגעגועים עצומים , עדי ♥

    השבמחק
  5. לאחר שדיברתי איתכם נכנסתי לבלוג.הבנות כותבות מאוד יפה(םפי כמובן כותבת תמיד יפה) נשמע שאתם עושיס חיים משוגעים. התמונות כרגיל מהממות . כלכך הרבה כלבי ים. מדהים. בהצלחה בחווה. מתגעגעת מאוד ואוהבת מאוד.

    השבמחק
  6. חברים-
    מה הטלפון שלכם בניו זילנד?
    אנחנו בינתיים במסלול מאוד דומה לשלכם..

    השבמחק