יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

אדלייד, מאונט גמבייר וגרייט אושן רואד

כשהגענו לפורט אוגוסטה הבנו שאנחנו בחורף ואין לנו הרבה בגדי חורף (למי שלא יודע לא תכננו לרדת לחלק הדרומי של אוסטרליה מה שאומר שהיינו אמורים להיות רק במזג אוויר קיצי או אביבי) נסענו בבוקר מפורט אוגוסטה לאדלייד ישירות לקניון אאוטלט לצורך קניות (יש! אני והבנות היינו מרוצות, סופסופ קצת להרגיש חו"ל).
התחלנו בקניות וכמובן שרונן פרש אחרי חצי שעה לשינה, ואנחנו פשטנו על החנויות, דבר אחד יש לי להגיד: לאוסטרליות יש טעם מזעזע!! אבל ברור שיצאנו עם שקיות של בגדים...
אחר הצהריים נסענו לראות את אדלייד (באמת לא נעים הגענו עד לכאן ולא נראה את המקום) טיילנו במרכז העיר, בשוק ובציינה טאון. מצאנו את החנות של שוקולד היי שזה שוקולד מאוד מפורסם ואיכותי משהו כמו מקס ברנר.
יצאנו למחרת מאדלייד למאונט גמבייר, הנסיעה הייתה מדהימה, ראשית עברנו דרך אדלייד היילס, ושם בנסיעה רונן כבר קלט שתי קוואלות על העצים (זה כבר עשה לרונן את היום), החלטנו לנסוע דרך הכביש הנופי ולא דרך הכביש המהיר, ככה ראינו קצת יותר טבע וים. עצרנו במנינגי להאכיל שחפים ולראות את האגם, המשכנו דרך הפרק הלאומי קורונג, שזהו פרק ארוך וצר וקורנוג באבורג'נית פירושו צוואר ארוך. עברנו דרך קינגסטון שם ראינו את "לארי הלובסטר הגדול". אף אחד מאיתנו לא חובב פירות ים או לובסטרים אז ויתרנו על המסעדה.
המשכנו לרוב עיירת נופש נחמדה ומנומנמת בחורף, אבל הנוף הנשקף בחוף הים פשוט מ ד ה י ם ! אז החלטנו לחנות שם לשתות קפה וכמובן להאכיל את השחפים.
אנחנו רואים כל כך הרבה נופים ומקומות מדהימים שפשוט אי אפשר לזכור את הכל, כל הזמן אני חושבת איך אני צורבת במוח את כל מה שאנחנו רואים וזה פשוט בלתי אפשרי, מזל שיש מצלמות.
הגענו למאונט גמבייר בלי הרבה ציפיות, אמרנו מקום לעצור בדרך לגרייט אושן רואד, אבל גילינו שם אגמים מדהימים עם נוף משגע, יצאנו להליכות סביב האגם, קצת שמש קצת גשם אבל ממש ממש התלהבנו.
למחרת נסענו לפארק הלאומי מאונט אקלז, שזהו פארק קטן אבל החלטנו לסטות מהדרך ולבקר בו. הגענו לפארק נטוש משהו (אף אחד לא מטייל שם בחורף), ראינו כמה קוואלות וטיילנו בתוך תעלת לבה, ההליכה בפארק היתה כמו ללכת בתוך אגדה, כל היער נראה כאילו נלקח מסיפור של שלגייה או כיפה אדומה, יער יפיפה שדומה יותר למראה היערות באירופה, לקראת סוף ההליכה פגשנו קנגרואים ענקיים, בתחילה נבהלתי אך מהר מאוד מסתבר שאנחנו מפחידים אותם וברגע שמתקרבים אליהם הם קופצים ישר לליבו של היער. בכל זאת החלטנו נשארים לישון ביער, רצינו עוד קצת להישאר בקסם של היער.
למחרת קמנו ישר להסתערות על הגרייט אושן רואד. (אני ממש חיכיתי לרגע הזה, ולכביש יש חלק לא קטן בסיבה לסיבוב הגדול שעשינו) התחלנו בווארנאמבול ולשמחתנו תפסנו יום עם לוויתן שחור מטייל בחופי העיר. עצרנו לארוחת בוקר במקום עם נוף משגע וכמה ארנבים, והמשכנו בנסיעה.
אין הרבה מה להרחיב על הגרייט אושן רואד, חוץ מזה שהוא באמת גרייט ובנוסף רק התחלנו אותו, ראינו את הקשת, גשר לונדון, 12 השליחים ומדרגות גיבסון. מחר נמשיך את הכביש עד שנגיע למלבורן.
ולכל המגיבים, כיף לקרוא את התגובות...
יאללה ביי
ספי
***************************************************
נסענו בבוקר מפורט אוגוסטה לאדלייד, וישר התחלנו בקניות, הלכנו לאאוטלט עם 100 חנויות. קנינו בגדים לחורף כי ממש קר פה. אחרי הקניות שנערכו כמה שעות אכלנו אני רז ואמא במסעדה איטלקית, (אבא פרש באמצע הקניות והלך לישון כי לא היה לו כוח) אני ורז אכלנו פסטה ממש טעימה ואמא אכלה קציצה צמחונית. אחרי זה נסענו לשוק שהיה שם אננס חתוך ופירות ועוד דברים... היה דיי כיף להסתובב בשוק.
נסענו לפארק קראוונים והיה שם ג'מפינג פילו (כרית אוויר גדולה שקופצים עליה) חדר משחקים ובריכה.
התעוררנו בבוקר ונסענו לכיוון מאונט גמביר עצרנו בדרך והאכלנו שחפים ואכלנו במסעדה ושוב האכלנו שחפים. ראינו בדרך קיפוד שהולך על הכביש ומזל שאבא ראה אותו בגלל שהוא כמעט דרס את הקיפוד והיה לנו פנצ'ר. אבל זה לא קרה בגלל שאבא ראה את הקיפוד, הקיפוד חצה את הכביש ממש לאט. ראינו אמו (אמו דומה לבת יענה אבל הוא עומד על שתי רגליים והוא מכוער יותר) וכבשים. הגענו לפארק קראוונים והיו שוב אותם המשחקים כמו שהיה בפארק קראוונים שהיינו.
התעוררנו בבוקר ועשינו טרק של שניים וחצי קילומטר סביב אגם שקוראים לו בלו לייק בגלל שבקיץ הוא ממש כחול והעומק שלו אפילו בצדדים 214 מטר. אחרי זה נסענו שעתיים והגענו למאונט אקלז לטרק של קילומטר ועשינו אותו, אמא קראה בספר שיש שם קואלות אבל אבא לא האמין ואמר מי שמוצא קואלה מקבל 50 דולר שזה בערך מאה שבעים וחמישה שקלים. וכמובן אבא מצא קואלה ואז אמא מצאה ואז רז מצאה ואבא חייב לנו חמישים דולר ונראה לי הוא מצטער שהוא אמר את זה.. כשאמא ראתה את הקואלה אבא טיפס על העץ וראה שיש לקואלה ציפורנים ממש ארוכות, אז אבא ירד בזמן שאבא ירד הקואלה התחילה לרדת וחשבנו שהיא באה לשרוט את אבא אבל אז היא עלתה למקום גבוה יותר כנראה בשביל להיות בטוחה.
עשינו עוד טרק ממש ארוך אבל חזרנו אחורה כמעט בסוף כי לא ידענו שהסוף קרוב כל כך אז עשינו בעצם טרק יותר ארוך.
הגענו לפארק קראוונים וניסינו לעשות מדורה שלא ממש הצליחה בגלל שירד גשם לפני זה והעצים היו רטובים, אמא בינתיים הכינה ארוחת ערב ואחרי שהתייאשנו בדיוק האוכל היה מוכן ואכלנו.
אחרי האוכל דיברנו בסקייפ עם אירית, סבתא, גליה, אילן, עדי, עופרי וערן.
אוהבת ומתגעגעת מאוד מאוד מאוד מאוד
שירי
***************************************************
היום בבוקר אני ושירי קמנו מאוחר. אני קמתי באמצע הנסיעה ושירי המשיכה לישון.
בדרך לראות לווייתנים עצרנו במקום ושמו ווארנאמבול, יש שם נוף עם המון דשא וירוק גם היו שם תותחים נגד הרוסים, פעם לאוסטרליה הייתה מלחמה איתם כנראה. אבא ירד לראות מה קורה, מי נגד מי כמו שהוא אומר. כשהוא חזר הוא סיפר לנו שהוא ראה ארנב בינתיים שירי התעוררה ומיהרנו לראות את הארנב. חזרנו לסרוליק המשכנו להתארגן ונסענו לראות לווייתנים, מיהרנו מפני שאמרו (במרכז מידע) שעכשיו ממש ליד החוף ראו לוויתן עם בייבי.
החנייה הייתה מלאה מאוד מאוד וידענו שהמקום מלא.עלינו למצפה ושם ראינו לוויתן ענקי, שחור. היה ממש קר והתפלאנו איך הגולשים שהיו במים גלשו. גם מידי פעם הוא יצא והשפריץ מים ממש כמו מזרקה. חזרנו לאותו מקום עם הדשא והנוף המדהים ואכלנו ארוחת בוקר, ראינו עוד בערך 4 ארנבים חמודים והמשכנו הלאה.
המשכנו לנסוע בגרייט אושן רואד למלא לוק אאוטים שמהם רואים את אוקיינוס הקרח הדרומי שמעברו קיימת ייבשת אנטרקטיקה.
לילה טוב ומתגעגעת (או בוקר טוב או צהריים טובים)
רז

13 תגובות:

  1. האמת היא שכבר קראתי את הפוסט שלכם אתחול ולא הספקתי להגיב. אני לא מאמינה שעוד שבוע סבתא כבר בדרך אליכם!!מתרגשים? פזי נורא הצחקת אותי כשכתב לוק אאוטים ובירי האופן שבו בחרת לתאר אמוגם כן הצחיק אותי נורא:) ביום שלישי נגמר לקוג'י האולפן והוא דאג שלא יהיה לא מה לעשות, אבל! קיבלנו מכתב ממשרד הפנים וסופסוף זימנו אותנו לראיון שיתקיים בדיוק מתי שאסתי חברה שלי תהיה פה וככה יש לנו גם מתורגמנית וגם ראיון! לפי מה שהבנתי מקבלים ויזת עבודה על המקום אם הכל בסדר. אה! וגילינו מי דפק לנו אז את האוטו!! זו הייתה כנראה משאית ל מי עדן. איך אנחנו יודעים? אתמול בדרך למשרד הפנים ראינו את מחלק המים עם משאית הענק שלו ואמרתי לקוג'י- אתה רואה? בטח משאית כזו הורידה לנו את הפגוש. הוא הסתכל טובטוב וראה שיש לה על הפגוש הקדמי שפשוף בצד שמאל בצבע ירוק!! איזה בלשים אנחנו?? בקיצור המשאית כבר נסעה ולא רדפנו אחריה אבל נראה לי שהתעלומה נפתרה:)יש חידת השבוע השבוע? לא בדקתי. אם כן אני מבקשת הכרזה רשמית על המנצח. חיבוקימים ונישוקימים.
    אירית

    השבמחק
  2. ולא נעים לי שהפרצוף שלי קופף לי על המילים כל הזמן..

    השבמחק
  3. הבנתי! אני פשוט ארד כמה שורות ואז אתחיל לכתבות. טוב בייבייביי

    השבמחק
  4. איריתי, הפרצוף שלך באמת קופץ כאן..
    היי לכם,
    עכשיו אני בטוחה, זה המקום הכי יפה שהייתם בו עד עכשיו (לפי התמונות לפחות..) ירוק ומים וים - הנוף שאני הכי אוהבת, טוב שהגעתם גם לחלק הזה. ערן סיפר למי שרק הי המוכן לשמוע שהוא דיבר אתכם וראה אתכם והוסיף שאולי הוא יצטרף אליכם, אבא ואמא יקחו אותו באוטו.. אנחנו שוקלים את ההצעה.. זהו, אנחנו בימים האחרונים של החופש, ערן הכיר אתמול את הגננת החדשה, נראית נחמדה.
    מישהי ניגשה אליי ושאלה אם אני אחות של אירית - לא יודעת איך היא זכרה אותי לא ראיתי אותה בחיים, זהבית אחת..כולם בעבודה יצאו להרמת כוסית, אני אמרתי שיש לי המון עבודה ואני לא יכולה וככה גם מצאתי זמן לכתוב לכם קצת.
    יקיריי תמשיכו להנות אני כל כך שמחה שסבתא מצטרפת אליכם ואין לי ספק שכולכם תהנו.
    שבוע נפלא לכם
    גליה

    השבמחק
  5. הי לכם....סוף סוף ראינו שאתם עושים גם דברים "נורמלים" שאנשים עושים בחו"ל....שופינג !! איזה כיף ולא משנה בכלל שלאוסטרלים יש טעם מזעזע ספי.....אז מה הגעתם לחורף ? כאילו מה, גשם קור וטמפ' מתחת לאפס או סתם חורף ישראלי כזה ? נראה לי שהגרייט אושן רואד הוא חתיכת דרך.....וכשתסימו אותו ,בטח יהיו לכם מלא חוויות מהמות חדשות לספר לנו......שנאכל עוד קצת את הלב :) ....הבנתי שראיתם גולשים בים בקור עם לויתנים ולא הבנת רז חמודה איך אפשר לגלוש כך.....אז יש להם חליפות מכף רגל ועד ראש ששומרות על חום הגוף ואז כשגולשים המים שנכנסים לגוף מתחממים אז לא קר להם בכלל...רק כשהם יוצאים....תצלמו קצת תמונות גלישה יפות ל"גולשים" שלי.... זהו הפעם זה קצר.....נשיקות גלית

    השבמחק
  6. אהה, מצאתי את קן - דווקא בצמרת העץ הערום, זה בלי הענפים עם העלים... קטן עלינו תנסו משהו יותר מסובך, אני אתן לעפרי לנסות בבית..
    זהו, הפעם אני באמת חוזרת לעבוד
    גליה

    השבמחק
  7. התמונות שצילמתם באלבום מ - אדלייד עד מאונט גמבייר ויקטוריה מ ה מ מ ו ת !!! אחד האלבומים היפים שצילמתם ....נוף מהמם. גלית

    השבמחק
  8. גליה, מה את חושבת שמישהו יתן לך פרס? שכחי מזה! אלה רק עושים חידונים ומתעלמים מהפותרים המאושרים:)
    ובירי כשכתבת על הקיפוד אמרת מזל שאבא לא דרס אותו כי אז היה נהרס הגלגל..מצחיקולה.רואים שעברת טראומת פנצ'ר. ואני חשבתי שמזל שאבא לא דרס אותו והרג אותו על המקום:)

    השבמחק
  9. שלום לכם ,

    לשמוע על חורף כשאנחנו מזיעים , זה סוג של התעללות... :-)
    בדר"כ , לקראת ספטמבר מתחיל להתקרר , ויש לקוות שגם מזג האויר זוכר את זה..
    תלתן כבר מתכוננת ל 1 לספטמבר , לתחילת הלימודים. מכיוון שבית הספר שלה עבר למבנה חדש במושב אחר , תהיה לה השנה חוויה חדשה.
    דיברתי היום עם יפית , סוחבת כבר בטן של חודש שמיני.
    בהיטאצ'י אין חדש כרגע. הכל אותו דבר .
    בנות , אתן מפטפטות באנגלית ?
    יאללה , נשיקות ,
    גילי

    השבמחק
  10. היי D:
    אתם כותבים מלא ! ואני לא מצליחה לעקוב ואז אומרים לי שאני מזניחה אתכם ! (:
    באמת רונן כמעט דרס קיפוד ?! מזל שכמעט כי קיפוד זו חיה כזו מאמי !
    היום האחד בספטמבר , אני מתחילה ללמוד בעמל , עדי לומדת עם עמירה המכשפה ,( אושר ג ד ו ל )
    ערן בגן עפרוני ועפרי בגן אליס (:
    ובשביל היום המאושר הזה ( לא מאושר , עצוב ) דירגתי את השיער , דיללתי אותו קצת ועשיתי פן D ;
    עוד כמה ימים סבתא באה , ואנחנו ננטשים פה בארץ .. ):
    טוב , אין לי מה לכתוב יותר , ואני צריכה להתארגן לבצפר ( יאי , איזה מוזר זה פתאום להגיד את זה .. ) ביי D: ♥

    השבמחק
  11. בוקר טוב .....זהו ה- 1 בספטמבר הגיע :( . כמובן שכמו בכל שנה עד 4 לפנות בוקר לא היה ברור אם יהיו לימודים היום בחיטבות הבניים ובתיכון....אז ים יצא לבלות חזר ב2 וחצי בטוח שהוא הולך לישון טוב עד הצהריים לפחות ...טל נשאר ער עד 2 חוגג את זה שלא יהיה לו מחר לימודים ...ואמא שלהם "אנוכי" כמו תמיד הורסת שמחות והעירה אותם ב7 בבוקר!!!הם לא זוכרים שיש שעה כזו בשעון ....טל חשב שזו בדיחה אכזרית וים פשוט התחיל לתפקד כמו רובוט....ואני, אני ברחתי לעבודה לא לראות את האכזבה בעיניים שלהם. מאמינים שים בשמינית ? כי אני לא! רק אתמול הוא בכה ביום הראשון בגן ואני בכיתי יותר ! והיום הם מסתובבים עם חולצת שמיניסטים שכתוב עליה - עצור !!!שמיניסט לפנייך !
    תוצאות הבגרויות הגיעו....וכנראה שמאחורי המבט החולם והמרחף של ים יש מוח שעובד די טוב.....זהו חמודים אתם רחוקים מיליוני ק"מ מהחוויה הזו כרגע, של בי"הס , ספרים, מורים ושביתות.אחלה יום שיהיה לנו ולכם.גלית

    השבמחק
  12. שלום לכולם, אני נכנסתי פעם ראשונה לראות איך אתם מבלים (כי רק לפני כמה ימים נודע לי על קיום האתר).
    כמו שחששתי אתם נהנים מאוד ולפי כל התמונות שראיתי אתם בגן עדן של ממש.
    היום אני אתן לכם חידה שבועית, בגוף החידה מסתתרים
    רמזים והחידה היא זו:
    מי הבחור שרושם את החידה ולמה הוא מקנא בכם כל כך ואומר שצריך אומץ לעשות את הטיול הזה.
    שוב אני שמח לראות ולקרא שאתם מבלים שימרו על עצמכם
    ואני אבדוק מי ענה על החידה המעט קשה.

    השבמחק