יום חמישי, 26 באוגוסט 2010

אליס ספרינגס, אולורו, קובר פידי עד פורט אוגוסטה

באליס ספרינגס יש הרבה מה לעשות רק חבל שאין לנו מספיק זמן, נהנינו מאוד ממערב מקדונל, מהאולורו (אפילו שלא הייתה שקיעה או זריחה בגלל העננים) אין ספק שזהו מקום מרשים, אני לא ארחיב הרבה (יש הרבה כותבים בבלוג הפעם) חוץ מזה שבהחלט הייתי חוזרת לאליס ספרינג כדי להמשיך לטייל בכל המקומות של הספקנו. והדבר הכי חשוב בשעה טובה סיימנו את האאוטבק!!
מתגעגעת
ספי
***********************************************************************
היום הגענו לפורט אוגוסטה שהיא הגבול הדרומי של האאוטבק ולמעשה חותמת את הנסיעה באואטבק. הנסיעה באאוטבק רובה ככולה היא על Stuart Hwy שיוצא מדארווין שבצפון הטריטוריה הצפונית ועד אדלייד שבדרום אוסטרליה, אורכו כ- 3000 ק"מ. הכביש ברובו ישר ולעיתים ניתן לראות עשרות קילומטרים קדימה. אין ספק שמרחקים קיבלו משמעות אחרת במהלך הנסיעה באוסטרליה, שירי שאלה אותי היום כמה ק"מ יש עד לאדלייד (התחנה הבאה שלנו) כשעניתי לה 300 ק"מ היא אמרה: אהה צ'יק צ'ק, וזה מפיה של ילדה שבארץ לא מסוגלת לנסוע מבנימינה לתל אביב כי יש לה בחילות בדרך. הבנות התרגלו לנסיעה הארוכה והעבירו אותה במגוון פעילויות כגון שינה, שינה ושינה.
חווינו חוויות שונות ומשונות לאורכו (ונסענו את כולו). נתקלנו בלהקת ציפורים מתאבדות שהחליטו להתאבד על השמשה הקדמית שלנו, ספי ואני התכופפנו מהפחד וזה במהירות נסיעה של 120 קמ"ש (החוק מתיר 130 קמ"ש). בעצירה הבאה ראינו את אחת הציפורים בתוך הגריל של הרכב. נתקלנו בקנגורו שהחליט לחצות את הכביש בדיוק בזמן שעברנו בו, מיותר לציין שהוא לא הגיע לצד השני, הצמיג שלנו התעייף מהנסיעה והחליט גם הוא להתאבד, הוא דווקא הצליח והשאיר אותנו המומים ומודים לאלוהים שזה הוא ולא האח הקדמי שלו. עצרנו בעיירות שהאטרקציה המרכזית בהן היא תחנת הדלק ובדרך כלל מוכרים שם את הדלק הכי יקר (כי אין לך שום אפשרות אחרת). נסענו ממול למשאיות שנקראות Road Train וכשמן כך אורכן כל פעם שאחד כזה בא מולנו החזקתי את ההגה בכל הכוח וכשעבר על פנינו הרכב שלנו התנדנד מצד לצד (מפחיד לאללה). עקפנו משאיות כאלה שגם זו חוויה לא נעימה במיוחד אבל הכרחית. בקיצור כביש מדהים שכל אחד מאיתנו יזכור אותו בדרך שונה. הבנות לא יזכרו (ישנו) ספי תזכור את הנהיגה "הפרועה" שלי ואני? אני ממש נהניתי, גם מהנופים גם מהשקט וגם מזה שסוף סוף סיימנו אותו.
רונן
***********************************************************
שלשום הלכנו למערב מקדונל ועשינו כמה טרקים כרגיל. קמנו בבוקר והיה מאוד קר, גם ירד קצת גשם בגלל שעברנו את הקו הטרופי והגענו לחורף. היה נראה כאילו הגשם והעננים התפזרו ויהיה לנו יום נעים. התלבשנו בקצר ויצאנו לדרך.
לטרק הראשון קראו ערוץ אורמיסטון. כנראה שטעינו בקשר למזג האוויר, כשיצאנו החוצה קפאנו מקור, חזרנו לסרוליק התלבשנו עם ארוך ורק אז התחלנו. הלכנו בערך חמש דקות והגענו לאגם יפיפה עם חולות מדהימים ותתפלאו בלי תנינים כמובן שלא יכולנו לשחות מפני שהיה קפוא. חזרנו לנקודת ההתחלה והתלבטנו אם לעשות את הלוק אאוט בערוץ אורמיסטון, לבסוף החלטנו לעשות אותו אבל בלי להמשיך לטרק הארוך בגלל שבחזרה יש קטע של הליכה במים.
כדי להגיע ללוק אאוט צריך לעלות ולעלות מלא מדרגות. אני הייתי ראשונה ורצתי את כל המדרגות תוך כדי שאני נצמדת לצד שמאל כדי להיזהר שלא ליפול מההר. צעקנו דברים אחד לשני מפני שהיה הד והיה מאוד כיף לשמוע את ההד הזה. לקח בערך 15 דקות להגיע לשם. הלוק אאוט היה מהממם רואים משם את האגם שראינו מלמטה ואת הנוף הירוק וגם הרים יותר גבוהים מהיכן שעמדנו עם סימנים של מים שהגיעו לשם עד לפני מיליוני שנים. אמא אמרה לי ולשירי שהם ראו מערה בדרך וכנראה שאנחנו פספסנו אותה. בדרך חזרה אמא הראתה לנו את המערה ואני הצטלמתי שם.
לפני שנסענו אכלנו ארוחת בוקר והמשכנו.
במקום הבא לא היה ממש טרק אלא רק מקום להסתכל בו, קראו לו אלרי קריק ביג הול. שם גם היה אגם. האגם היה גדול ואז לאט לאט הוא נהיה צר כי מי שני צדדיו עמדו שני הרים (תוכלו לראות תמונה אמיתית באלבומי התמונות שבצד הבלוג). התיישבנו על החול ואז הבחנו בקבוצה שנכנסה לאגם. אמא אמרה שהם בטח קופאים מקור, אשה אחת מהקבוצה אמרה לנו שהם צריכים להתקלח ושהם קופאים מקור. הלכנו לפינה אחרת כדי לראות את הנהר מזווית שונה, וגם שאמא תצלם אותנו מרחוק. אמא נשארה איפה שהיינו. אחרי שהיא צילמה אותנו האשה ואמא דיברו, והאשה אמרה שהם בטיול של 14 יום והם כבר עברו 8 ימים. אמא סיימה לדבר איתה והתקרבה אלינו אני ושירי מצאנו 3 חיפושיות משה רבנו ניסינו למצוא עוד אבל לא הצלחנו, גם ראינו חיפושית בצבע שחור צהוב שהולכת די מהר אבל ניראת כאילו היא בהילוך איטי בסרט, תולעת ענקית ומאוד מאוד מאוד מאוד מגעילה!!! כאן סיימנו והמשכנו למקום הבא.
בדרך למקום הבא ישנתי כנראה הייתי שפוכה. האדמה של הטרק הבא שייכת לאבוריג'נים. שילמנו על הטרק והתחלנו אותו הוא נמצא בתוך נחל יבש. התחלנו ללכת ואבא אמר שיש במקום אריות אני ושירי נבהלנו אבל הוא אמר שזה אריות קטנים, שירי שאלה אם הם לא יכולים לגדול אבל אבא אמר שהם אריות ננסים אני ושירי התחלנו להאמין לו כי הוא אמר שהוא ראה אחד אבל הוא ברח כל פעם ששירי אמרה לאמא שאבא ראה אחד אז אבא התפוצץ מצחוק אז הבנו שזה לא אמיתי. כשהגענו ראינו הר שהמים הפרידו לשני חלקים ואומרים שב-12 השמש בדיוק באמצע החור שנוצר. שחזרנו אכלנו ארטיק ומשם הלכנו לפארק קרוונים.
אתמול סרוליק היה צריך לעבור טיפול, לא טסט אלה טיפול שהחברה שיצרה את סרוליק מחייבת לעבור אחרי כמות קילומטרים רבים.
הגענו למקום השארנו את סרוליק בחנייה ונכנסנו. אמא ואבא מילאו טופס, אני חושבת בקשר לבעיות של סרוליק אבל אני לא בטוחה. אבא הלך עם זה שקיבל אותנו ואנחנו ישבנו במקום שממתינים בו, יותר נכון סלון פרטי מפני שהיה בו טלוויזיה, מקרר עם חלב, קומקום, עוגיות, קפה ותה וכפיות, ספה נוחה שאף אחד לא ישב עליה, ההרגשה הייתה כאילו חזרנו למגנטיק איילנד לבית שקיבלנו. אבא חזר, ראנו טלוויזיה, שירי הכינה לה תה. אחרי הרבה זמן של טלוויזיה האיש שקיבל אותנו אמר לנו שהם לא ידעו איזה שמן צריך לאוטו אבל עכשיו הם יודעים והם מחכים שהוא יגיע.
המזכירה (אני חושבת) שאלה אותנו עם אנחנו יודעים שיש סרטי ילדים, היא הוציאה את הסרטים והיה שם צ'רלי וממלכת השוקולד ועוד סרט עם פינגווינים, שכחתי איך קוראים לו וראיתי אותו מלא פעמים ועוד סרט שאני לא מכירה. בחרנו צ'רלי בממלכת השוקולד בגלל שתמיד כיף לראות אותו מחדש. הודיעו לנו שסיימו את הטיפול בדיוק במתח, שהילד האחרון לפני שוולי וונקה שאל עם מי נשארנו נתקע בטלוויזיה והעובדים קטנים שלו העבירו ערוצים.
לקחנו את סרוליק והתחלנו לנסוע לעבר אולרו. בדרך עצרנו ליד ימת מלח ואני ואבא ירדנו לראות אותה והחלטנו לעשות את הטרק שלה בחזרה.
המשכנו וכשהגענו לאולורו אבא הלך לשלם על הפארק קרוונים ואז נסענו לאייריס רוק שזה סלע אדום וענק שקדוש לאבוריג'נים, האבוריג'נים מבקשים לא לעלות עליו אבל אפשר. אבא רצה לעלות עליו אבל גם אתמול וגם היום ירד גשם אז המסלול היה סגור. חנינו את סרוליק מול הסלע וחיכינו לשקיעה, למרות שדי היה בטוח שלא ניראה את השקיעה מפני שהיו עננים. הסלע מחליף צבעים גם בשקיעה וגם בזריחה אבל אם השמש לא מאירה אז אין צבעים. הסלע בגשם הופך ללבן ובזריחה ובשקיעה לכתום בוהק שזה יותר יפה, ברור!!! את השקיעה לא ראינו אבל צילמנו את הסלע חזרנו לפארק קרוונים והלכנו לישן.
מתגעגעת
רז
*************************************************************************
היינו באולורו באייריס רוק כמו שרז סיפרה. בבוקר נסענו שוב לאייריס רוק וראינו את הזריחה שממש לא הייתה משהו.. כל העננים הסתירו את השמש ולא ראינו איך הסלע נהיה אדום כמו בתמונה המהממת שראינו.
התחלנו בטיולים, הטיול הראשון היה ממש יפה. הוא היה 2 ק"מ וקראו לו מאלה. בגלל שירד גשם היה בסופו של הטיול מפל יפה ובריכת מים. הטיול השני היה 1 ק"מ וקראו לו אממ.. לא זוכרת. ובסופו הי גם מפל מהמם. (אם אתם רוצים לראות אז יש תמונות.) הטיול השלישי היה גם יפה אבל לא היה משהו. הוא היה 3 ק"מ והיה בהרי קוטה ג'וטה וקראו לטרק ערוץ וואלפה. הטרק היה עם מלא סלעים ובריכות שצריך לדלג מעליהן. הסלעים היו ממש מחליקים כי ירד גשם אני החלקתי כמה פעמים ופעם אחת נפלתי עם המעיל לתוך שלולית.
אחרי הטיולים המשכנו לנסוע אל עבר קובר פידי, אבל אי אפשר לנסוע בחושך באאוטבק אז הגענו למרלה שזה חניון הקרוונים הראשון שלנו במדינת דרום אוסטרליה.
בבוקר נסענו לקובר פדי, העירו אותי ואת רז כשהגענו, והלכנו למכרה אופל. הסתובבנו במכרה ראינו איך הם שואבים את החול למעלה. (שכחתי לספר, בגלל שבקיץ בקובר פדי 50 מעלות אז יש שם בתים ועוד כל מיני דברים שהם מתחת לאדמה) כשסיימנו הלכנו לחפש אופל ואני מצאתי חתיכת אופל גדולה אבל אמא חשבה שזה פלסטיק אז היא פוררה את זה אבל מצאתי עוד חתיכה קטנה.
אחרי שסיימנו עם האופל הלכנו לבית שנמצא מתחת לאדמה ויש שם גם בריכה מתחת לאדמה. את הבית חפרה מזמן איזה אישה עם הידיים ואז הצטרפו אליה עוד שתי נשים שעזרו לה להשלים את החדרים האחרים של הבית.
המשכנו לישון אני ורז כשאבא נוהג ואמא לידו. הגענו אחרי הרבה זמן לפורט אוגוסטה. ואני ואבא מצאנו חדר משחקים עם מלא מכונות אבא נתן לכל אחת דולר והלכנו אליו אני ורז.
מתגעגעת ואוהבת מאוד מאוד מאוד
שירי

9 תגובות:

  1. רונן אני כל כך מתרגשת שכתבת והשקעת שאני מתקשרת לגליה ואמא להגיד להן לקרוא! אכתבוב שוב אחורי זה. נשיקות!!

    השבמחק
  2. רונן, בגללך עפרי לא אוכלת ברגעים אלו ארוחת ערב ..הביצה נשארה על המחבת, המקרר נותר פתוח, עפרי בוכה מרעב - אבל אני הייתי חייבת לראות ממש עכשיו את הבלוג..
    אח שלי, יש לך כשרון טבעי לזה, יפה לך לכתוב.
    כמה דברים נגמרו לכם פתאום, גם האאוטבק גם הקיץ -כאילו שגעתם לארץ אחרת. רזי, מאז שאבא שלך ילד הוא ממציא סיפורים.. לא עובר לו..
    כמו שסיפרתי לכם, כולם בקמפינג חוץ מעפרי וממני, שקט כאן, שקט מידי.
    אתמול אירית, עמית, עדי ואני היינו בסרט זוהי סדום עם הכוכבים של ארץ נהדרת, אני צחקתי בעיקר מהצחוק של עמית, סרט נחמד. משפחה יקרה, לילה טוב, אני אנצל את ההזדמנות ואלך לישון מוקדם.
    אוהבת אתכם, גליה

    השבמחק
  3. עכשיו אחרי שהתרגשנו כולם מהדברים המקסימים שרונן כתב לנו, אני רוצה למחות על זה שאף אחד לא הגיב על התשובה שלי לחידת השבוע!! אמרתם שיכול להיות שזה חידון נושא פרסים. מילא בלי פרסים אבל תגובה??? אז כמו שגליה אמרה הלכנו לראות זוהי סדום אתמול-נכון זה מרגיש כל כך רחוק ולא קשור לכלום בשבילכם? האמת גם בשבילי, נתתי לעצמי לנסות משהו שאנשם מדברים עליו. הבנות אמרו שלא יהיה להן קר בשום אופן אבל אני דודה חכמה, לא רק יפה ולמרות מחאותיה של עמית שלא מדובר בטיסה של 7 שעות התעקשתי והבאתי צעיפי בד וגרביים. עדידי באמצע הסרט התחילה לשקשק אז כיסיתי אותה וגם אני התחשלתי לשקשק אז כיסיתי אותי, ועמית וגליה דאגו לעצמן. אני צחקתי בעיקר מהצחוק ל גליה שצחקה מהצחוק של עדידי. עדידי, מדי פעם גיחכה לעצמה בשקט.מזל טוב על סיום האאוטבק ותחילת החורף. אם אין לכם מספיק בגדים חמים אשלח לכם כסף ותקנו:) באהבה וגעגועימים
    אירית

    השבמחק
  4. בוקר טוב :)זה הפך להיות מן נוהל קבוע....אני מגיעה בבוקר מוקדם לעבודה ...ריק מסביבי רק אני , מכינה קפה פותחת את המחשב ודבר ראשון שאני עושה זה לחפש את החבר'ה ב"גלות" כתבו משהו חדש....והנה היום הפתעה כפולה...לא רק שכתבתם אלא שאפילו "החזק" הואיל בטובו לשחרר לנו מעט מהגיגו ואפילו התגלה ככישרון גדול. רונן זה ממש מרגיש כאילו יוסי אלפי "פסטיבל מספרי סיפורים" רק בגרסה צעירה יותר כותב אלינו....אתה כותב מקסים מצחיק ---בקיצור הבעה בכתב 10 !!! הבנתי נכון? סיימתם 3000 ק"מ בשבוע ? אמא'לה !!כאילו שבוע שלם "הנהג שלנו חברמן" הוא ייקח אותנו ל.......בשבוע ימים? מה עושים כל הזמן הזה ? רונן נוהג, אוסף מידי פעם כמה חיות בין הגלגלים, הבנות יישנות ואת ספי? מה את עושה ? סופרת חיות מתות שרונן לוקח "טרמפ" בדרך, או ישנה או קוראת ? 3000 ק"מ זה לא נתפס המרחק הזה , לנו נסיעה מת"א לטבריה נראית לפעמים כמו סוף העולם.....אבל כשהנוף הוא חדש ולא מוכר, כשהנפש רגועה אז גם נסיעה כזאת היא חוויה ....התמונות המהממות מהבית הזה שצילמתם , לא הבנתי בהתחלה לאיזה "צימר" הגעתם . זה כמו בית "פתוח" ? אפשר להעתיק אותו משם לשינקין פינת יוסף הנשיא ? ההובלה עלינו.....בדיוק קראתי הבוקר שב20.4 האבוריג'ינים חגגו לראשונה אחרי 200 שנה, הם זכו לחזור ולהתיישב ב"גואט איילנד" שבמפרץ סידני, אי ששימש בית סוהר לפושעים שהוגלו מבריטניה לאוסטרליה....אז הנה מקווה שנתתי לכם רעיון לעוד מקום לבקר בו...... אז מה נחתתם בצד אחר של כדור הארץ ? אתם בחורף עכשיו ? תעיפו לכאן כמה טיפות. למרות שהבוקר בדרך לעבודה הרגשתי שזה כאילו היום הראשון של הסתיו...שמיים אפורים, רוח נעימה..... הילדים חוגגים את הרגעים האחרונים לחופש....למרות שפה ושם ים כבר חזר לשיגרה מסויימת של לימודים.....עבודת המחקר שלו בביוטופ התחדשה והוא חזר להפוך סלעים ולחקור חיות שגרות מתחת לסלע.....טל והחברים שלו ממשיכים להכות ולהפוך גלים....הביץ' בויז.....אני ואיזק רווקים וקורעים את העיר כמו בימי הרווקות ההוללים, רק שכאן אני המתהוללת ואיזק שומר עלי שאני לא יעשה יותר מידי שטויות....אז הרבה מוסיקה אלכוהול וריקודים אם רוצים....(רונן בדיוק מה שאתה אוהב לא? ) ספי איזק ממשיך להתלונן ולבכות שהחברה הכי טובה שלו לענייני קינוחים ומתוקים לא נמצאת ואיתי זה נורא משעמם אז תבטיחי לפצות אותו!!! זהו יקרים...סיימתי לשתות את הקפה הראשון (אתם כבר בטח בשעות בצהרים ?) ומחילה לעבוד , לא חסר....איזה כיף שמחר שישי..... אוהבת שירי ורז תמשיכו לכתוב ....גלית

    השבמחק
  5. התבלבלתי...אני צחקתי מהצחוק של גליה שצחקה מהצחוק של עמיתי.. לא עדידי..

    השבמחק
  6. ממש כייף לקרוא את הבלוג שלכם, לא תמיד מגיבה...אבל קוראת הכל :-) התמונות נהדרות! ועושות הרבה חשק לטיולים....תמשיכו להנות!
    טלי

    השבמחק
  7. שלום למשפחת טפירו, בזמן האחרון לא הצלחתי לשלוח לכם את ההודעות שלי, אז אני עושה ניסוי ואם זה יעבור אכתוב שוב. מילן

    השבמחק
  8. טוב, מהמחשב הזה העניין עובד. ברוכים הבאים חזרה לציביליזציה. אתם כבר בטח אחרי אדלייד. אני מקווה שיצא לכם לשוטט קצת באזור שנקרא גבעות אדלייד - הרבה כרמים ועיירות קטנות ומקסימות עם המון חנויות מדליקות לכל מיני קשקושים קטנים. אם אתם עדיין באזור ומגיעים במקרה למקום שנקרא מארי ברידג', חפשו את הכלוב של המפלצת האבוריג'ינית, הכניסו מטבע ותראו איזה יופי. הכלוב נמצא ליד הנהר וממש בצמוד אליו יש מסעדה נפלאה. אבל אני מנחשת שאתם כבר יותר קרובים למלבורן. נסעתם דרך הגרייט אושן רוד? ירדתם להסתכל באתרים שבדרך? אהבתם? שימו לב להפרש הזמנים במעבר מסאות' אוסטרליה לויקטוריה (חצי שעה... הפרש זמנים לא רגיל). בפעם הקודמת סיפרתי לכם (במכתב שלא הצלחתי לשגר), שהאוסטרלים אוספים את החיות הדרוסות בצידי הדרכים ומביאים אותן לגני החיות כדי שיהיה מזון לחיות הטורפות ולא יצטרכו להרוג חיות במיוחד בשביל זה. ידעתם? באחד מגני החיות המקסימים באזור מלבורן אמרו לנו שהם מקבלים כל כך הרבה הפגרים, עד שהם נאלצים לדחות חלק מן התורמים. האוסטרלים הם באמת עם נחמד. כבר ראיתם פלטיפוס? בדרך כלל רואים אותם רק בגני החיות, אבל אל תעזבו את אוסטרליה בלי להסתכל על החיה המוזרה הזאת. אגב מלבורן, שהיא עיר מדהימה לחלוטין, אם יש לכם אפשרות, סעו למכרה הזהב בבאלאראט. יש שם מוזיאון פתוח וגם מכרות אמיתיים. מקום מרתק, אם כי אני לא יודעת איך שם בחורף. דיברתי הבוקר עם מרק, בן דודי מסידני, ואני מבינה שבהחלט קר השנה. הזכרתי לו שאולי תצלצלו והוא אמר שישמח לעזור לכם. איזה כף לכם עם החורף. אבל עוד מעט גם אצלנו ייגמר סוף סוף הקיץ האיום הזה. עוד מעט אמא-סבתא רחל מגיעה אליכם. אני בטוחה שיהיה לכולכם כף ביחד. שנה טובה!

    השבמחק
  9. הנה חזרתי להגיב D:
    אירית אשמתי שזה היה מצחיק שהוא היה אלרגי לחלב ומוצריו ואחר כך יצא עם פרצוף נפוח ? לא אז בבקשה לא לצחוק עליי.
    יש שם באוסטרליה כל מיני שמות מוזרים למקומות ... יותר מהולנד .. ואם שירי ורז ישנות באמת כל הזמן בנסיעות אז זה שקמתי בשלוש בצהריים לא מתקרב לכל השעות שהן ישנות נכון ? D:
    ורק עכשיו שמתי לב - אמא ! מה היה מצחיק בצחוק שלי ?!
    טובטוב חפרתי לכם אבל , עוד מעט סבתא באה אליכם ואנחנו נשארים בודדים בארץ ): טוב אנחנו גם עם אירית אז זה לא ממש לבד אבל אולי היא תחזור ליפן פתאום ...
    עוד כמה ימים כולנו פה מתחילים בצפר ורק אתן בחופש עדיין אני נתקעתי בכיתה ז'2 שזו כיתה עם כל החברות שלי (וזה טוב) אבל ,כל שאר הילדים חננות ! ושאר הבנות שבכיתה אוהבות את ג'סטין ביבר ובא לי לפצלח אותן !
    * שמתם לב שרק התגובות שלי לא מתייחסות לכל הדברים שאתם עושים? כולם אומרים לכם על מקומות יפים ועל דברים אחרים ורק אני אומרת פה שטויות *
    טוב , עכשיו באמת סיימתי לחפור פה D:

    - מעמית שסופסוף חזרה להגיב - (עמית לישה כן ? לא איזה עמית אחרת ..)

    השבמחק