יום שבת, 11 בדצמבר 2010

פיורדלנד והר קוק

ביום חמישי שעבר עזבנו את דאנדין ונסענו לפיורדלנד, הגענו לטה אנאו לפארק קרוואנים, בדרך כלל אנחנו נשארים ליום או יומיים ובמקרים יוצאי דופן לשלושה ימים, בפעם הראשונה בטיול הזמנו מקום לשבוע בפארק! הבנות קרנו מאושר כי פשוט נמאס להן לטייל, כל ההרים, הנהרות, הנחלים והמפלים חוזרים על עצמם מבחינתן, הן רק רצו לנוח מכל הטבע הזה...
הצלחנו לשכנע אותן שיש רק עוד יום טיול אחד ונסענו למילפורד רואד. מזג האוויר היה מושלם, נסענו מטה אנאו עד המילפורד סאונד, עשינו כמה טרקים קטנים לכל מיני אגמים ומפלים. כדי להגיע למילפורד סאונד צריך לעבור דרך מנהרת הומר שחפירתה החלה ב-1935 והסתיימה ב-1953 כדי לספק תעסוקה למובטלים, עצרנו לפני המנהרה לשחק קצת בשלג. לכל אורך הדרך נסעו עשרות אוטובוסים של מטיילים, קצת מפריע כשיורדים לראות איזשהו אתר ואז עוד 200 איש מצטופפים לידך, לא החלטתי מה היה יותר מטריד זבובי החול או האוטובוסים.
למחרת הבנות ואני נשארנו בפארק, ורונן שכר אופניים ונסע לטייל באגם מנאפורי (רק 40 קילומטר הלוך חזור...), בזמן שרונן דיווש אנחנו שיחקנו, קראנו, ראינו סרטים, בקיצור מנוחה מושלמת. למחרת לקחנו את רונן לתחילתו של טרק המילפורד, חזרנו לפארק והתחלנו את מרתון הלימודים, כל ארבעת ימי הטרק של רונן הבנות בילו בלימודים, בערב ראינו פרקים של הסדרה רמזור יחד עם טל ותום זוג ישראלי שפגשנו עוד בקווינסטאון.
ביום חמישי עזבנו את טה אנאו ונסענו להר קוק, סך הכול 440 ק"מ. בדרך עצרנו בגשר מעל נהר ירוק מדהים מסתבר שזהו הבאנג'י הראשון בנו זילנד, ירדנו לראות מספר קפיצות והמשכנו בדרכנו. לפני הר קוק התגלה לעינינו אגם פוקאקי המהמם. אגם בצבע טורקיז, תכלת ונראה כאילו מישהו עשה פוטושופ לאגם והוסיף קצת יותר מידי צבע. דרך אגב בלונלי פלנט יש הסבר מדעי מדוע האגם קיבל את הצבע הזה.
הגענו להר קוק בחמש וחצי, עדיין היה חם, וידענו שלמחרת יהיה גשום, אז יצאנו ברבע לשש בערב לטרק של הוקר וואלי, זהו טרק של שלוש שעות הכולל שני גשרים תלויים ואגם שקפוא בחורף ובקיץ עדיין צפים בו קרחונים. הבנות ואני הגענו עד הגשר התלוי השני שבסופו מתגלה הר קוק במלוא הדרו וחזרנו, כי השעה הייתה כבר מאוחרת, רונן המשיך עד האגם וחזר מהטרק בתשע וחצי, לא להיבהל יש פה אור עד אחרי עשר בלילה.
למחרת קמנו ליום מעונן אבל סביר לפחות בתחילתו, עשינו את הטרק של קיאה פוינט, שגם ממנו ראינו את מאונט קוק, את האגם והקרחון שלידו, טרק קצר וקולע, הולכים מעט ורואים הרבה. המשכנו לתצפית על קרחון טזמן, בשלב הזה שירי פרשה ונשארה ברכב, רונן, רז ואני יצאנו להליכה, מזג האוויר נעשה סוער, לאחר התצפית על הקרחון רז ואני חזרנו לרכב רונן המשיך לראות את האגמים הכחולים.
הרוח התחזקה וירד גשם, החלטנו להתפנק ולאכול צהריים במלון הרמיטג' המפורסם, מהמלון ניתן לצפות דרך החלונות הענקיים בהר קוק שבינתיים נעלם לו בין העננים בעקבות מזג האוויר. אחרי הארוחה התחלנו להצפין לכיוון כרייסטצ'רץ'.
אוטוטו מסתיים לו הטיול ועוד מספר ימים אנחנו עוזבים את ניו זילנד בעצב, להתראות
ספי
************************
הפארק הלאומי פיורדלנד, ארץ הפיורדים, מקום בו מודדים את כמות המשקעים במטרים (ממוצע של שמונה מטרים בשנה!). המקום נחשב לאחד המקומות היפים בניו זילנד אם לא היפה שבהם וכלול ברשימת נכסי עולם. מים צלולים, אגמי מראה, הרים מושלגים מוקפים במים כחולים, מפלים יותר מכפי שיכולנו לספור, יערות שדומה שיצאו מהאגדות, קרחונים ומה לא?
והדובדבן שבקצפת הוא מסלול המילפורד. מסלול באורך 53 ק"מ, המסלול המבוקש ביותר בניו זילנד. מסלול שאם לא נרשמת אליו מספר חודשים מראש סיכוייך ללכת בו נמוכים מאוד.
החלטתי לעשות את המסלול עוד כשהיינו בארץ אבל לא נרשמתי אליו כי לא באמת האמנתי שצריך להירשם כל כך הרבה זמן מראש וגם כי לא ידענו בדיוק מתי נגיע לאזור .
לאחר כחודש בניו זילנד כשידענו מתי נגיע לאזור המילפורד החלטתי להירשם, נכנסתי לאתר וחשכו עיני, אין מקום במילפורד, התאריך הפנוי הבא כך אמרו יהיה בינואר. בינואר? אנחנו כבר בארץ. מה עושים? נרשמתי לטרק אחר בפיורדלנד, טרק הרוטברן שאמור להיות יפה לא פחות ושנפתח על מנת להוריד לחץ מהמילפורד. לא ממש הייתי רגוע והחלטתי לבדוק כל יום אם התפנה מקום במילפורד (ביטולים של הרגע האחרון). לאחר מספר ניסיונות כושלים וכשכבר כמעט אמרתי נואש התפנה המקום המיוחל, מקום אחד בדצמבר (המקום הבא היה כבר במרץ) קפצתי על המציאה נרשמתי וגם ביטלתי את הרישום לטרק הרוטברן.
בחמישי לדצמבר לאחר הכנות רבות שכללו שכירה וקניה של בגדים, שק שינה והרבה אוכל. נפרדתי מספי והבנות שנשארו לנפוש בפארק קראוונים מפנק ויצאתי לטרק. הטרק נמשך כארבעה ימים ושלושה לילות.
לתחילת הטרק מגיעים בשיט שאורך כשעה ורבע.
היום הראשון בטרק הוא יום קצר ולא מעניין או יפה במיוחד שמסתיים לאחר כחמישה ק"מ בלבד. את הלילה הראשון העברתי בבקתה, נשמע פסטורלי לא? בקתה בטבע באזור המדהים הזה. אז זהו שלא פסטורלי ולא נעליים בבקתה איתי ישנו כשלושים איש ואישה נוספים במיטות קומותיים. מעלי ישנה גרמניה שנראית כאילו יצאה עכשיו מזירת האבקות, בנויה כמו קיר אבל ממש קיר גדול. איך ששמה את הראש על הכרית התחילה לנחור, פחד אלוהים.
היום השני בטרק אורכו כ 16.5 ק"מ. ההליכה היא בעמק כשמסביב הרים (וכשאני אומר מסביב זה מלפנים מאחור ומהצדדים), חלקם מושלגים, מפלים, נחלים (את בקבוק המים מלאתי מהנחל), יערות שנדמה שיצאו מאגדות בקיצור נוף מהמם. רוב המסלול לא רואים אנשים ואתה מרגיש קטן קטן קטן מול כל הגודל הזה. בשעתיים האחרונות של המסלול מתחילה עליה שמסתיימת בבקתה הבאה.
הבקתה השנייה היתה מורכבת ממספר חדרים כך שהיינו "רק" עשרה אנשים בחדר עם מיטות קומותיים, לפני שהתמקמתי חיפשתי את הגרמניה ולאחר שמצאתי אותה ברחתי לצד השני של המתחם. אבל אם חשבתם שבכך נפתרה הבעיה אז לא, הפעם נפלתי בחדר עם ניו זילנדית שלא הפסיקה לנחור ולנחור ולנחור, שימו לב שבניגוד לדעה הנפוצה גם נשים נוחרות.
היום השלישי הוא היום היפה ביותר בטרק, מתחיל בעליה של כשעתיים בערך עד לגובה של 1154 מטר משם נשקף נוף יפהפה של העמק ושל קרחון ג'רוויס. לאחר העלייה מתחילה ירידה תלולה כשבדרך עוברים דרך מפלים מרשימים ונופים מרשימים לא פחות.
לקראת סוף היום השלישי יש אפשרות לעשות מסלול צד של כשעה וחצי למפל הגבוה ביותר בניו זילנד, מפל סאתרלנד שנופל מגובה של 580 מטר. עשיתי את המסלול ובהחלט היה שווה, כמות המים שנופלת שם בשניה היא פשוט מדהימה, בלתי נתפסת. האטרקציה במפל מעבר להיותו מדהים היא להיכנס מאחוריו, בין האגמון אליו נופל המפל לבין הצוק ממנו הוא נופל יש רווח, לבשתי חליפת סערה והלכתי אל מאחורי המפל, מדהים פשוט מדהים, ההרגשה היא כאילו אתה נמצא בלב סערה מטורפת, כל שאתה שומע הוא רק את רעש המים ומיותר לציין שגם הרגשתי אותם. יצאתי משם רטוב כולי (מזל שלקחתי חליפת סערה.) לאחר החוויה הזו חזרתי למסלול והמשכתי עוד כשעה עד לבקתה הבאה. הלילה עבר בשלום, הצלחתי לברוח גם מהניוזילנדית וגם מהגרמניה.
היום האחרון הגיע ויש לנו עוד כ-18 ק"מ שאת רובם הולכים במישור לאורך נחלים, אגמים, מפלים ויערות יפהפיים (די חוזר על עצמו ). בסוף המסלול מחכה סירה שלוקחת אותך לאוטובוס שלוקח אותך לפארק הקרוונים שם ספי, שירי ורז מבלות בכיף את התקופה בה הייתי במילפורד.
נתראה בקרוב
רונן

7 תגובות:

  1. שלום למשפחת טפירו, הרבה זמן לא כתבתי לכם. פשוט אוסטרליה נשמעה לי יותר "בבית" וחיכיתי לשמוע חוויות ממקומות שגם אני ביקרתי בהם. אבל ניו-זילנד נשמעת כל כך מדהימה, שנראה לי שאחרי הנסיעה הנוכחית לאוסטרליה, לפרת' ולברום, כדאי לשכנע את המשפחה שלי שם, שניו זילנד היא יעד משתלם... אתם בטח תאשרו את זה. אצלנו היום יש סערה. זהו היום החורפי הראשון של השנה, עמוק בתוך דצמבר, וגם היום לא ממש קר ןלא יורד המון גשם. יש רק רוח חזקה. תמשיכו לגלות את העולם, ואני ממשיכה לעקוב ולהתפעל. מילן

    השבמחק
  2. אני לא מאמין שרונן כתב את כל זה...
    זה יותר ממה שהוא דיבר וכתב ביחד בכל הזמן שאני מכיר אותו.
    יאלה תחזרו כבר!

    השבמחק
  3. הי. איזה כיף שחזרתם אלינו, הרגשתי כאילו נטשתם אותנו פעמיים, פעם אחת בנסיעה הארוכה הזאת שלא נגמרת.....או שכן אוטוטו ופעם שנייה שלא כתבתם ימבה זמן...(או שכתבתם ולא התפניתי לקרוא). בכל אופן ההפסקה בכתיבה שלכם וגם שלי הייתה ארוכה מידי הפעם.
    רונן אתה הבנאדם השני בהפרש של יומיים שמספר על חוויית הטרק המדהימה שהייתה לו. חברה שלי חזרה לארץ מנפאל וסיפרה לי על טרק של 10 ימים !!! 20 ק"מ כל יום.ובסופו של הטרק במקום הסירה שתחזיר אותה לפארק הקארוונים , היא בילתה שבוע במדיטציות ויוגה עם נזירים.
    אני מבינה שאילו הם הימים האחרונים בתוך הכחול והירוק והלבן והמושלג והמים האינסופיים של ניו זילנד, תודו שהתגעגעתם קצת לצחיחות של הארץ. אני בעד שבעוד 4 ימים במקום תאילנד תחזרו לארץ !!אני בטוחה שעוד כמה אנשים יצטרפו אלי ליוזמה הזאת. אז באופן רשמי נפתחה עונת גלישת החורף.....ומי שלא ראה ים מלא בחולי נפש נאבקים בגלים בגובה 9 מ' עם רוחות במהירות של 100 קמ"ש רעמים ברקים ומבול ובסוף יוצאים בצבע סגול מהים קפואים אבל עם חיוך של (אסור להגיד יש ילדים בסביבה...)לא ראה שמחה ואושר מימיו !! האבסורד הוא שמילא הם "חולי נפש" אבל אני שעומדת ומצלמת אותם עם אבנים בכיסים של המעיל כדי לא לעוף יכולה להצטרף לקטגוריה של אלו שלא כל כך בריאים בראשם. האמת שקשה לי לחשוב עליכם בתאילנד אוטוטו בלעדינו. אני ואיזק היינו משוכנעים שאת תאילנד או לפחות חלק מתאילנד נבלה ביחד...אבל רצונות לחוד ומציאות לחוד. אז יאללה תחזרו כבר כי באמת הגעגועים הפכו קשים (כי כשאתם בארץ אנחנו נפגשים לפחות פעם בשבוע). אוהבת מתגעגעת. גלית.

    השבמחק
  4. אח שלי! איזה כיף לקרוא אותך! אין ספק שאחרי טרק כזה אני בטוחה שאתם מרגיש שכל מה שאפשר לראות ראית, עשית, טיפסת, טיילת, נשמע כמו סיום מעולה לארץ מדהימה. ספי אחרי התיאור של הבנג'י הייתי בטוחה שבשורה הבאה תכתבי שעשית אותו, הפתעת אותי..
    תהנו בתאילנד ואכן, נתראה בקרוב
    אוהבת, גליה

    השבמחק
  5. עמיייייית ^^ ♥יום שישי, דצמבר 17, 2010

    ייאי , נמאס לי כבר לכתוב לכם , בא לי לדבר איתכםם !
    עוד 14 יום אתם חוזרים D:
    קולולולולולולולולולולו D:
    וקיבלנו את המכתב ששלחתם לנו D:
    ובתמונה רונן יצא מסטוווול ~~ - בלי להעליב -
    טוב , אתם עכשיו בטח שתאילנד , ושירי תשלחי לפיל ד"ש ממני כמו שאמרתי לך בפייסבוק D:

    השבמחק
  6. היי,המון תודה על הגלויה, הראנו אותי לעפרי ובדקנו את מי היא מזהה, אז ככה - רונן - אתה אבא, ספי - את אמא ושירי ורז - אתכן היא זיהתה!! אירי ואז!! ואפילו היא לא התבלבלה בניכן... זכרון חלקי לחלוטין.. מה אתכם? אופו אתם? בתאילנד כבר?
    שבוע טוב.
    גליה

    השבמחק
  7. יופי אמא -.-
    בגלל התגובה שלך דיברתי עם אורי בטלפון וקראתי לה אמא =.=

    השבמחק