יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

לסיכום אוסטרליה...

שירי ורז סיכמו כל אחת בדף שלה...

עברו יותר משלושה חודשים מאז שעלינו למטוס לאוסטרליה והזמן פשוט טס. לפני הטיול לא ממש ידענו מה מצפה לנו באוסטרליה, אבל להפתעתנו גילינו ארץ יפיפייה, מרשימה, עצומה עם אנשי רחבי לב וידידותיים להפליא.
למעט טיסה הלוך וטיסה חזור כמעט ולא תכננו את הטיול, ידענו שיש כמה מקומות שאנחנו רוצים להגיע אליהם אך לא יותר מזה. בסופו של דבר היינו בקווינסלנד, הטריטוריה הצפונית, דרום אוסטרליה, ויקטוריה וניו סאות' וולס. בעצם הקפנו את אוסטרליה ללא החלק המערבי בשלושה חודשים. כשדיברנו עם מקומיים מסתבר שהרבה אוסטרלים לא היו במקומות שאנחנו ביקרנו בהם, להפתעתנו פגשנו במרכז המבקרים בקווינסלנד מישהי מבוגרת שעובדת שם שמעולם לא הייתה בגרייט אושן רואד! כמה חבל, מצד שני פגשנו בצפון אוסטרליה הרבה פנסיונרים שכן מטיילים עם קרוואנים, הם עוזבים את הבית בראשון ביוני בתחילת החורף נוסעים צפונה כי שם חם בחודשים אלה וזו העונה היבשה וחוזרים הביתה באוקטובר לאביב.
אין ספק שהבחירה לטייל במוטורהום הייתה בחירה נכונה, בכל מקום באוסטרליה יש פארק קרוואנים מסודר, כך שתמיד יש איפה לעצור ולנוח, יש שירותים מקלחות ומכונות כביסה. החיים במוטורהום נוחים להפליא, תמיד הבית איתך, כשקר יש מעיל, כשחם יש בגד ים, לא צריך כל פעם לארוז ולפרק את המזוודות. הבנות היו מרוצות שיש להן פינה משלהן לכל המשחקים והדברים שלהן. בקיצור אם מתכננים טיול באוסטרליה לתקופה של מעל חודש מומלץ ביותר לשכור מוטורהום.
באוסטרליה הכל הפוך, דבר ראשון הנסיעה בכביש. במגנטיק איילנד שכרנו רכב שאפילו הידית של המגבים בצד של הידית של האיתות, כך שכל פעם שפניתי הפעלתי את המגבים... כל המתגים של החשמל הפוכים, אצלנו כאשר המתג למטה החשמל כבוי באוסטרליה זה הפוך, זה מבלבל לא מעט.
הדבר שהכי הדהים אותנו היה נתינת אמון באנשים בצורה יוצאת דופן, אנחנו נוסעים לנו לטייל ובדרך עומד דוכן, מלא ירקות ופירות, ליד כל ירק ופרי כתוב הסכום לתשלום ובצד קופסת כסף לשלם ולקחת עודף, ברור לכם שאין שום אדם בסביבה, פשוט קח ושלם לבד. שלא נדבר על תחנות דלק, קודם כל צריך למלא דלק לבד ואז לגשת ולשלם בתוך החנות, השיא היה כשהגענו לעיירה באאוטבק, רונן מילא דלק ונכנס לחנות לשלם, הבחורה שלחה אותו חזרה לבדוק כמה צריך לשלם כי זה לא מופיע לה במחשב..
הטריטוריה הצפונית השאירה עלינו את הרושם הכי חזק, מי שביקר באוסטרליה וטייל רק בחוף המזרחי בעצם ראה אוסטרליה אחרת לחלוטין. ליצ'פילד, וקאקאדו אכן הפנינות של הצפון, פארקים מדהימים ויפים. ואין מה לדבר על אליס ספרינג ואולורו. בהחלט אם מתכננים טיול לאוסטרליה אל תסתפקו בחוף המזרחי, סעו באאוטבק זו חוויה נהדרת ואל תוותרו על הטריטוריה הצפונית ולו רק כדי לראות תנין קופץ מהמים בשביל אוכל.
זהו אנחנו שמים פעמינו לניו זילנד, תודה רבה לכל המגיבים בבלוג (אנחנו ממש שמחים לכל תגובה), ותודה לקוראים השקטים (אלה שרק קוראים). החודש היו הרבה ימי הולדת אז מזל טוב לכולם מקווה שלא שכחתי אף אחד: ערן לישה, עופרי לישה, איזק אוחנה, סעדיה עם שלם, אלי לוזון, ששי רביב, עדי לוסין, שירה שוורץ, שלי דהן, מיה דהן, ושי דיין.
להתראות בניו זילנד
ספי
***************************************
הגשמתי חלום! כמה אנשים יכולים להגיד שהם הגשימו את חלומם? תמיד רציתי להיות נהג בוס, נהגתי כ- 15,000 ק"מ שלצידי בוסית קשוחה מגובה בשתי גברות קטנות שנותנות הנחיות, הערות ומילה טובה כשצריך. מה אפשר לבקש יותר? אכן חלום שהתגשם.
מעבר לזה אוסטרליה התגלתה כמדינה מאוד ידידותית למשתמש, בכל מקום יש אינפורמיישן סנטר בו יש מפות, אטרקציות,טיולים רגליים שנוגעים לאזור הקרוב וזקנה חביבה ששמחה לעזור (אבל לא תמיד מצליחה). גילינו שהאוסטרלים אנשים חביבים מאוד, תמיד מוכנים לעזור ותמיד מברכים לשלום, שזה אני חייב להודות קצת מעצבן כי למי יש כוח להגיד שלום לכל מי שעובר על ידו? במיוחד בבוקר כשאתה בדרך למקלחת ועדיין חצי ישן. יותר מזה כשנוסעים באאוטבק כמעט מכל מכונית עוברת מנופפים לשלום, בשלב מסוים הושבתי לידי את רז כדי שתנופף לשלום בחזרה כי לי קצת נמאס מהסיפור הזה.
מה צריך בשביל להיות אוסטרלי? התשובה מתחלקת לשניים. מאחר ופגשנו שני סוגים של אוסטרלים שונים לחלוטין זה מזה, האחד עירוני שגר בחוף המזרחי והשני כפרי שגר באאוטבק.
נתחיל עם האוסטרלי העירוני מהחוף המזרחי, סביר להניח שיש לו גלשן גלים, ראינו משפחות שלמות שלכל אחד מבני המשפחה יש גלשן. רכב ארבע על ארבע כדי שיוכל לנסוע על חוף הים (פה מותר). כלי שיט כלשהו, סירת מנוע, קאייק, מפרשית, כל דבר אחר שיכול לצוף. בגד ים של בילבונג וחכה, בכל מקום שהיינו היו אנשים שעסוקים בדייג, גם פעילות זו דומה שמשותפת לכל בני המשפחה. גם אני קניתי חכה השתמשתי בה פעמיים ללא הצלחה וזה גם די שיעמם אותי אז החלטתי להשאיר את הדגים לאוסטרלים.
האוסטרלי מהאאוטבק הוא גבר אמיתי, כזה שהולך עם מגפי בוקרים, חובש כובע בוקרים, רודף אחרי פרות באאוטבק , ונוהג ברכב ארבע על ארבע כדי שיוכל לתפוס אותן.
אנחנו באוסטרליה כבר שלושה חודשים, נהנים מנופים מדהימים, חופים אין סופיים, יערות גשם יפיפיים וכמו שכבר ציינתי אנשים מדהימים. קצת עצוב לעזוב ויש הרגשה של סיום פרק אבל כמו שאמרו חכמים ממני כל סיום הוא התחלה חדשה.
ניו זילנד אנחנו באים!!!
רונן

10 תגובות:

  1. עמית שמקנאה בכם מאוד שאתים טסים לניו זילנד D:יום שישי, אוקטובר 15, 2010

    ספי ! עפרי זה בלי ו' ! D:
    טוב , הפעם באמת אין לי מה לכתוב , סבתא נחתה והכל בסדר , ו ... תהנו בניו זילנד D:
    אוהבת ומתגעגעת D:
    עמית DDD:
    ושירי - כמה דברים יש לך של אקליפס ? ( אם יש לך יותר מהחולצה הקדושה של אדוארד D: )

    השבמחק
  2. לספי רונן שירי ורז ,
    לאחר שעשיתי סיבוב בעולם הגעתי סוף סוף הביתה ביום חמישי בשעה שתיים אחר הצהריים אבל ללא המזוודות כנראה שאני יקבל אותן בעוד כמה ימים אירית וגליה באו לקחת אותי מהשדה תעופה וישר הלכנו לקחת את עפרי וערן מהגן ולהפתעתי , עפרי קפצה עליי ישר ולא שחכה אותי בכלל ועכשיו היא לא רוצה לעזוב אותי .
    שוב תודה על הכל , מאוד נהניתי אתכם , ותמשיכו לעשות טיולים נפלאים גם בניו זילנד וגם בתאילנד .
    אוהבת אתכם מאוד , נמשיך להתעכן .

    השבמחק
  3. ספוש',
    כאן שירה כותבת לכם, עבר זמן מה עד שעלה בדעתי להיכנס לאתר שלכם. אתם מעוררים הערצה! כל הכבוד על התעוזה והגבורה שאתם עומדים בטיול שלכם. לא קראתי את כל המסלולים אבל נראה שהכל מדהים. איזה כייף שאתם מעלים את כל התמונות. מתי חוזרים? איך מסתדרים, הכל בנחת?

    השבמחק
  4. עמית שאוהבת אתכם הכי בעולם ! ♥♥♥יום שבת, אוקטובר 16, 2010

    שירי ורז ,
    תוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווודה !!! תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה על המתנות המושלמות D:
    ועל החולצה המושלמת של אדוארד ( אהובי ) ועל הסימנייה המושלמת של אדוארד ( המושלם ) ועל הכפכפים , ועל המחזיק מפתחות שכבר על המפתח שלי D:
    ועל הברכות המהממות !
    תוווווווווווווווווווווווווודה !
    באהבה ע צ ו מ ה !
    עמית ♥

    השבמחק
  5. מיקמיק נראה לי שהתבלבלת קצת. החולצה והכפכפים מסבתא רחל.. העיקר שאת מאושרת משוגת קטנה שלנו. כיף לקרוא אתכם. יופי של סיכום. אחרי ציפייה ארוכה ומורטת עצבים סופסוף אמא הגיעה בשלום.היא הגיעה תשושה אך מרוצה כמו שאומרים.אנחנו שומעים המון חוויות וכולנו מתגעגעים מאוד ורוצים להיות קצת יותר קרובים. אתמול חגגנו יומולדת לערן ועפרי. היו בלונים, מתנות, אוכל ממתקים והרבה רעש מבורך:) חסרתם לנו מאוד אבל נראה שאתם כל כך נהנים בהגשמת חלומותיכם שאי אפשר שלא לשמוח בשימחתכם. מקווה להשתמע בקרוב.תעדכנו!!מחכה בציפיה.
    אירית

    השבמחק
  6. הכפכפים והחולצות מסבתא? לא ידעתי.. תודה סבתא!! (למרות שהחולצה של ג'ייקוב טיפ טיפה גדולה.. לא משנה שירי,רז,ספי ורונן תודה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    המתנות מהממות! והברכות ממש ממש ממש יפות ומושקעות! והמחזיק מפתחות והכל! נ.ב-השוקולד קצת נמס והקלמר הגדול קצת התלכלך אבל העיקר הכוונה.. :) ועוד נ.ב-הקלמר הגדול מ-ה-מ-ם ! ! תודה תודה תודה תודה 3> מתגעגעת מאווווווד עדי

    השבמחק
  7. היי אנשים, איזה סיכום יפה עשיתם, אין לי ספק שכתגיעו ארצה מישהו כבר יציע לכם לעבוד כעיתונאים..
    מיטל (של לונה) נכנסה לבלוג שלכם, אמנם לא הגיבה אבל היתה המומה מאיך שכתבתם ובעיקר ממך רונן, נראה לי שזו הפעם הראשונה שהיא שומעת מאותך מדבר (כותב..)יותר ממשפט אחד וחיוך אחד..המון תודה על כל מה ששלחתם, הגעגועים אליכם גם ככה קשים מאוד, אז תארו לכם מה עשו המכתבים לבנות.. ובמיוחד לעדי שהסתגרה בחדר מגועגעת ברמות גבוהות.. ספי, יפה שזכרת (כמ תמיד)את הקטנים וכמו שאירית כתבה, היה הרבה רעש, על המבורך אני פחות מסכימה..אני קצת זקנה בשביל השטויות האלה..יקיריי המשך טיול נפלא לכם, אנחנו כאן מחכים לפגוש אתכם, לבנות כבר יש תכניות מעכשיו לעוד שלשה חודשים..א
    והבת, גליה

    השבמחק
  8. בוקר טוב או לילה טוב ניו זילנד. טוב אין ספק שמה שכתבתם בפעם האחרונה היה מרגש ברמות של להזיל דמעה. "מעריב" מחכה לכם !! רונן עד שאתה כותב הנשמה יוצאת, אבל כשזה כבר קורה .....זה יוצא מקסים:) ספי תודה על ברכות היומהולדת שלך.(יפה לך שלא שכחת). נסענו 3 ימים למצפה שלום לסוויטות המבודדות אני איזק והדממה שמסביב. אמרנו שבסוף או שנחנוק אחד את השני או שנצא "מחוזקים" ....חזרנו שלמים אז...וגם שם כמובן הזכרנו ודיברנו עליכם. עשינו טיפולים בתוך בריכות מים סטייל אילת רק במקום מהמם יותר חצוב בתוך סלעים משקיף על כל הכנרת ולאיזק לא הייתה פרטנרית שתיצטרף אליו לבריכת המים המלוחים. מקווה שהמעבר לניו זילנד עבר חלק וההתאוששות הייתה מהירה. לא יודעת איך אצלכם אבל כאן הפרידה מאוסטרליה הייתה סנטימנטלית. מקווה שאתם במזג אויר קיצי או אביבי וההמשך יהיה מקסים לפחות כמו ההתחלה.... אז תמשיכו לכתוב ולתרגם לנו חוויות למילים...אוהבים . גלית

    השבמחק
  9. הי,
    אנחנו בודקים אפשרות להקדים בשבוע את הקראוון בניו זילנד. זה אומר שאולי כן נוכל לטייל קצת ביחד..
    דוד

    השבמחק