יום חמישי, 30 בספטמבר 2010

בריסבן, סרפרז פרדייז וביירון ביי

אתמול התעוררנו לאחר יום גשום וגילינו שהיום יש יום בהיר (לעומת מה שהיה כתוב בתחזית) נסענו למרכז העיר, לאחר שהצלחנו סוף סוף למצוא חנייה, יצאנו לטייל בבריסבן. כבר בתחילת הטיול מצאנו שתי מספרות. אחת לנשים והשנייה לגברים. שירי ורז נכנסו למספרת הנשים ורונן לגברים ויצאו שלושתם יפים. המשכנו לטייל בכל העיר, הגענו לשוק של אוכל, היו שם עשרות דוכנים של אוכל מכל הארצות. היה מאוד ססגוני ויפה. יצאנו מהשוק לאחר שאכלנו אוכל טורקי (ארבע פוקצ'ות) ועם אננס ענק וכתום לגמרי. המשכנו להסתובב, ראינו הרבה בניינים גבוהים, מודרנים ויפים לצד בניינים עתיקים וגם יפים מאוד, קנינו מזכרות. הגענו לחנייה באיחור של שעה ורבע ולהפתעתנו לא היה לנו דוח. נסענו לרחוב שהמליצו עליו בלונלי פלנט, ישבנו בבית קפה, עשינו סיור ברחוב והתחיל לרדת גשם. החלטנו להמשיך לנסוע ולאחר כשעה הגענו לסרפרס פרדיז. נכנסנו לאטרקצייה בשם אינפיניטי, ומה שהתגלה לעינינו היה מדהים ובלתי צפוי.
(עמיתי למענך כתבתי כי אמרת שאני לא כותבת)
רחל
**********************************************
אני ממשיכה את מה שסבתא התחילה על האינפיניטי. שילמנו בקופה והתחלנו ללכת, שנייה לפני שנכנסנו אני ורז קיבלנו סטיקלייטים, ונכנסנו עם סבתא ואבא (כי אמא נשארה בחוץ ולא רצתה להיכנס), קיבלנו כפפות ומין בד ששמים מעל הנעליים. עלינו במדרגות עם מוזיקה קצבית ואורות כמו בדיסקו. נכנסנו לחדר הראשון ואני הייתי ראשונה ובגלל זה כשנכנסנו היססתי לדרוך על ריצפת המראות בגלל שזה נראה כאילו אם אתה דורך אתה הולך ליפול. שמתי רגל אחת וראיתי שזה יציב אז נכנסתי. כל החדר היה עם מראות וזה היה מגניב. המשכנו ללכת והדרך הייתה חסומה, הבנו שזה מבוך מראות. כל הזמן נתקענו עד שהגענו לקיר שהיה גם מראה אבל גם דלת לחדר הבא. בחדר הבא היה חשוך חוץ מאורות "לייזר", כל הזמן נגענו בהם והיה מלא רעש של צחוק רשע ורוחות רפאים. היה חשוך לגמרי חוץ מהכפפות שעל הידיים שלנו ו"הלייזר". עברנו חדר והפעם היה גם מלא מראות. אבל מה, זה נראה כאילו אתה בתוך מסילת רכבת סגורה ואתה שומע איך הרכבת מתקרבת.
הגענו לחדר נוסף שיש שם ידיים חתוכות שהיו תלויות על הקיר והיה כיף להזיז אותן בגלל שאז הן מתנדנדות ורוטטות ואם אתה נוגע בזה אתה גם רוטט. היו שם שלדים, חבלים שמרגישים כמו נחשים, רוחות ועוד כל מני דברים אחרים. כשיצאנו הגענו לחדר הבא, ברגע שדרכנו על הרצפה אז הקירות התנפחו ובקושי הצלחנו לעבור בפתח הדק שנוצר. המשכנו וגילינו חדר עם מראות וגם נקודות לייזר בכל מיני צבעים. היתה שם מוזיקת דיסקו אז רקדנו. הגענו לחדר ששם הרצפה היא כרית אוויר שלמה, התגלגלנו, עשינו גלגלונים, קפצנו ומה לא? המשכנו לחדר הבא ששם היו מלא כדורים גדולים שזהרו בחושך ומנורה שהבהבה בכל מיני צבעים, קפצנו על הכדורים והשתוללנו, רק סבתא מרוב הלם, יופי ונשימה שנעתקה לא זזה בגלל שלא יכלה.
המשכנו לחדר מראות אבל אם אתה מסתכל על התקרה זה נראה כאילו אתה עומד על התקרה, אם אתה מסתכל אל הצדדים זה נראה כאילו אתה עומד על התקרה ויש עוד אלף כמוך ובסוף התקרה מתחברת עם הרצפה וזה היה מאוד מגניב, גם בגלל שהיתה שם מוזיקת דיסקו שוב וגם נקודות של לייזר זוהר בכל מיני צבעים. המשכנו לחדר עם גשר מתנדנד וזה נראה כאילו אתה אלפיים מטר מהרצפה, אני ורז התחלנו לקפוץ עליו אבל אז הפסקנו והמשכנו. הגענו לחדר שאם אתה מסתכל על המראות אתה נראה צבעוני.
עברנו לחדר עם כדור בדולח ענקי ועליו כתוב בכל מיני גדלים "It is magic" וגם הקירות היו זוהרים והיה כתוב עליהם גם "It is magic" וגם היו לחשושים של זה. המשכנו לחדר צפוף ושם היה חור שמציצים עליו ויש שם משהו שנראה כמו חשמל אבל רואים אותו תמיד והוא מתעופף בכל מיני צבעים.
יצאנו למדרגות ההתחלה ושמנו בתוך פח מיוחד את הכפפות שלנו וגרביים שהיו על הנעליים. אני בטוחה שיש עוד חדרים שאני לא זוכרת אבל אני לא זוכרת.. קנינו את התמונה שצילמו אותנו שם (כי אסור היה לצלם) והלכנו לאמא. אחר כך אני ורז חזרנו קנינו עטים זוהרים שכותבים איתם והם בצורה מגניבה. אמא אמרה שהינו שם חצי שעה ואני עדיין לא מאמינה כי זה הרגיש כמו שתי דקות. המשכנו לטייל קצת וקנינו פיצה ועכשיו אני כותבת לכם. סבתא כבר אחרי שעתיים לא יוצאת מההלם והשוק ועדיין לא מאמינה מה שהיה שם.
מתגעגעת מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד (רק אם לא שמתם לב כל פעם אני מוסיפה מאוד חוץ מהפעם שעברה)
שירי
**********************************************
היום נסענו מסרפס פרדייס לביירון ביי שם נסענו למגדלור שהוקם בשנת 1901, הוא לא היה גבוהה במיוחד אבל עשה רושם של מבנה ישן. בקומה הראשונה של המגדלור היה מוזיאון קטן קטן אולי אפילו חדר של רבי חובלים, היה לו ריח של ישן, ריח שאני לא ממש אוהבת. רצינו לעלות למעלה, לקומה האחרונה של המגדלור ולראות את נוף משם אבל העלייה לשם הייתה סגורה. ליד המגדלור היה ממש ממש יפה, היה נוף של ים, של מים ירוקים, היה מהממם. עשינו טרק שהיה גם ממש ממש קרוב למגדלור וראינו בו להקת דולפינים, דולפינים בודדים, לווייתנים (שאין לי מושג איפה אבא ראה אותם) ומפרצונים. בסוף הטרק חיכינו לאבא שיבוא לאסוף אותנו מפני שהוא עלה להביא את שמוליק במקום שנעלה כולנו.
נסענו לחפש מסעדה ישראלית שהומלצה על ידי "לונלי פלנט". ה"לונלי פלנט" נכתב לפני 5 שנים ובינתיים המסעדה נסגרה מזמן. לא הבנו את זה אז שאלנו מישהו והוא אמר שהיא עברה למקום אחר ליד החוף, טיילנו ברחובות כדי למצוא מסעדה אחרת לאכול בה אבל בלי הצלחה. בדרך חזרה לשמוליק ראינו אישה שמחלקת פלאפלים, טעמנו והם היו בדיוק כמו בארץ, שאלנו אותה איפה המסעדה של הפלאפל והיא הצביעה על איזה מקום במין סמטה ליד החוף. אז הבנו שזאתי המסעדה של הישראלי. דברנו עם בעל המקום בעברית ואכלנו פלאפל בפיתה כמו בארץ ופינקו אתנו בעוד מנה של כדורי פלאפל חריף וחומוס בחינם. נסענו חזרה לפארק קרוונים שמקודם עשינו לו צ'ק אין ועכשיו אנחנו מתכננים לאכול אננס קר שקנינו בשוק האיכרים בבריסבין.
מתגעגעת מאוד מאוד
רז

10 תגובות:

  1. וואוו!!!!!!!!! אתם כל הזמן מפתיעים אותי עם החוויות החדשות שלכם. אמא, אני די מופתעת ושמחה לשמוע שנישמתך נעתקה מדברים אחרים שהם לא נוף יפה. עולמך מתרחב לו. אנחנו היינו אתמול בערב אצל גליה ואילן, אכלתנו פיצה ביתית מצויינת, עשיתי פשטידה שאף אחד לא אכל אז לקחתי אותה הבייתה וקוג'י ואני אכלנו אותה, ישנו אצל אמא בלילה, בבוקר שטפנו את האוטו צפינו בלהיטי מוזיקה משנות ה-70,80 (ערוץ 91 שקוג'י גילה בהוט. אחלה ערוץ)וחזרנו לרמת-גן. בדרך עצרנו ב-M הדרך ואכלנו גלידה. ראיתם כמה חוויות ביום אחד?? קטן עלינו הסיפורים שלכם.. האהא קטעים פה. נשיקות ואהבה
    אירית

    השבמחק
  2. היי, אלוהים איזה מקום מגניב זה נשמע!!! חבל שהיה אסור לצלם.. זה נשמע כיף!!בחיים לא שמעתי על דבר כזה אבל מה שקניתם את הפלאפל המוכר היה ישראלי?(כי אמרתם שהוא דיבר עברית..) מגניב! יואו איזה כיף לכם התמונות ממש ממש ממש יפות תעלו יותר תמונות! סבתא תכתבי יותר לא רק בגלל עמית את כותבת יפה.. תמשיכו ליהנות ולעלות תמונות ו..תתחברו לסקייפ ושירי ורז לפייסבוק,מתגעגעת הכי הכי הכי הכי בעולם,עדי נ.ב-הסתפרתם יפה

    השבמחק
  3. היי כולם (:
    יווווואו איזה כיף נשמע האינימיני הזה ... (: ( אני יודעת שכתבתי לא נכון אז לא לתקן אותי ) D:
    עכשיו בטוח ספי מתחרטת שהיא לא נכנסה אתכם נכון ספי ? (:
    יואו איזה גדול זה שהיה שם מוכל פלאפל שדיבר עברית (: בכל מקום בעולם יש מישו מוכר פלאפל ומדבר עברית D:
    יאי , בגלל שעדי השטלתה ( אם ככה כותבים את זה ) על המחשב , אני רושמת לכם מהאייפוד וזה קצת מוזר .. D:
    אני גם רואה עכשיו מ עדי כותבת וסבתא - את לא כותבת ר ק בגללי גם בא לך לכתוב נכון ?
    טוב הפעם זו תגובה קצרה כי אין לי מה ככתוב לכם אלא אם כן אתם רוצים לדעת על השיעורי
    בית שלי ? רוצים לדעת ? טוב . אז יש לי המוווווווון (:
    טוב עכשיו באמת סיימתי לכתוב אז בבי 3 >
    מעמית D: 

    השבמחק
  4. הי רחל
    כל כך מהנה לקרוא את כל החוויות שלכם וסוף סוף גם את כותבת. אני ממש נהנית לקרוא ולראות את התמונות המהממות שלכם ולראות שאת מבלה.אצלנו חכל בסדר לניב היה צו ראשון והתרגשתי וגם צחקנו,כי כתבו לו שהוא בגובה 1.49 מטר,דיוק מופלא.
    שירי ורז אתן יכולות להיות כתבות שטח על טיולים ,אתן כותבות בצורה שממש ממחישה את כל החוויות המדהימות.
    תעשי חיים מתגעגעת רקפת

    השבמחק
  5. בלי להרגיש החגים הסתיימו, ועוד מעט חוזרים לשגרה. רק אתם ממשיכים לגלות עוד ועוד פלאים. איזה יופי. רחל, מתי את חוזרת? מילן

    השבמחק
  6. מילן, ב-13 לאוקטובר, יום רביעי בערב.

    השבמחק
  7. היי שוב בוקר טוב לנו :) כתבתי כרגע כל כך יפה וכל כך הרבה ואז מישהו קרא לי ובטעות לחצתי על משהו והכל נמחק !!! באעסה. ים חוזר מחר מפולין, אנחנו חוזרים לאט ובקושי לשיגרת עבודה ואפילו הסתיו עושה רושם חוזר אלינו לקצת.
    מה שלא כל כך ברור לי אצלכם זו תופעת מזג האויר. יש תמונות שאתם עם בגדים קצרים וקיץ ואז מאותו מקום (נדמה לי) תמונות של "עוד רגע אני קופא מקור" ....כאילו מה? חורף או קיץ ?
    שמתם לב שסוף כל סוף איזק "הצליח" וכתב כמה שורות ? הוא כל הזמן אומר בהתפעלות שיואו שירי ורז גדלו כל כך. בתמונות שהיעלתם מסאנשיין ביץ' יש תמונה עם גלשן אדום בחוף ליד שירי ורז, אז גלשן כזה פחות או יותר הזמנו לטל. (רק שיבואו גלים.) איזק וטל נהנים מהתמונות עם הגלים הגבוהים שאתם מצלמים,נהנים ואוכלים את הלב,ורונן איזק בונה עליך שכשאתה חוזר לארץ אתה מתחיל לגלוש איתו..... אז מה אוסטרליה עוד מעט נגמרת לכם ? חשבתם על מופע פרידה משמוליק סרוליק וכו' ? אח"כ ניו זילנד ? ברכב ברגל או במוטרהום ? שם אני קווה יהיה לכם קיץ כל הזמן....חברה טובה של איזק מגיעה בקרוב לאוסטרליה לחצי שנה של גלישת גלים וקצת עבודה( דרכון זר), אז חיברנו אותה לבלוג שלכם והיא נהנית לקרוא ולאסוף כל מיני טיפים קטנים...טוב יאללה מלא עבודה...שמתם לב שברפרטואר הבא של התמונות ייצטרף קובץ מחודש חדש תחילתו של החודש ה ר ב י ע י ....אוהבת גלית

    השבמחק
  8. כל כך נחמד לקרוא אתכם!
    מהממים :)

    האינפיטינשמע ממש מדליק!

    השבמחק
  9. היי חבר'ה, מזמן לא התייחסתי לבלוג שלכם.. אתם באמת מפתיעים כל פעם מחדש במקומות שאתה מגיעים אליהם, בקצב הזה עוד תגיעו לירח.. מכאן לשם כבר נהיה יום חמישי, שבוע של שיגרה עבר לו במהירות היסטרית. ביום שלישי סיימנו באופן סופי את הקורס והצגנו את עבודות הסיום שלנו, כמובן כשדיברתי מול כולם התרגשתי בטירוף והקול שלי נשמע לי לא שלי, כמעט חברים קפצו מהקהל להחזיק אותי שאני לא אפול מההתרגשות.. אבל זהו, נגמר עברנו את זה. מאחר ואני יודעת שהבנות שלי קוראות כל תגובה שלי כאן, אז אני רוצה לצייןו שכולם יידעו כמה הן עזרו לי השבוע, הוציאו את הקטנים כל יום מהגן וגם שמרו עליהם אחרי לכמה שעות.. אמא כמו שאת מבינה, עמית סופרת את הדקות עד שתחזרי..זהו יקיריי מתגעגעת לכולכם מאוד, אוהבת, גליה.

    השבמחק
  10. הנה אמא ראיתי את התגובה שלך והכיייייי חשוב - ביטלת לי את העונש קולולולולולולולולולולו מחשששששב !

    השבמחק