יום שבת, 18 בספטמבר 2010

גולד קוסט, הפארקים ויום הכיפורים

הבנות כבר חודשיים חולמות להגיע לגולד קוסט, זהו גן עדן לילדים, וחור בראש להורים. קנינו כרטיסים לארבעה פארקים, וכמו ישראלים טובים ניצלנו כל דקה ודקה. כל יום הגענו בשעת הפתיחה ויצאנו בשעת הסגירה. אין לי מושג מה יותר קשה כל היום להסתובב בפארקים או לעשות טרקים בטבע, מה שבטוח כל יום חזרנו הרוגים לשמוליק, הבנות היו בעננים.
היינו בעולם החלומות, עולם הסרטים, עולם המים (מתקני מים ומגלשות) ובעולם הים. אין ספק שעולם הסרטים הוא היפה ביותר והמרשים ביותר לכל הדעות (גם של סבתא רחל). עולם החלומות אכזב אותנו קצת, לדעתי בגלל שכל הזמן השוונו אותו ליורו דיסני בפריז, אפשר היה לוותר עליו לדעתי (אבל לא לדעת הבנות). המופע הכי מרשים שראינו היה של הדולפינים, בעיקר מפני שהזכיר לי את המופע בדולפינריום כשהייתי קטנה.
אחרי ארבעה ימים מפרכים נסענו צפונה לכיוון הרווי ביי, לצורך מנוחה ויציאה לפרייזר איילנד. הגענו ביום שישי בצהריים, סבתא רחל החליטה לצום, והבנות ישבו ללמוד (כן גם ללמוד צריך לפעמים). היום עשינו טיול על החוף וראינו דולפינים מקפצים להם ליד החוף ושטים לכיוון האוקיאנוס. כמובן שהכל פה מלא בתוכים מה שאומר שרונן בכוננות מצלמה.
אצלנו יום הכיפורים הסתיים ושירי פינקה את סבתא בסלט, קפה ועוגיות. זהו, מחר אנחנו יוצאים לשיט לראות לוויתנים...
ביי ביי
ספי
********************************************
אז ככה, הפעם אני אפרט. ביום שני התחלנו להסתובב בפארקים, (פארקים כמו יורו דיסני) הסתובבנו אתמול בעולם החלומות (דרימוורלד). נכנסנו אל החנייה עם שמוליק וראינו תור ע – נ – ק – י !!!! חשבנו לעצמנו שנעמוד שם שעות ולא נכנס לפארק, (הפארקים נפתחים ב-10 בבוקר ונסגרים בארבע וחצי אחר הצהריים), אבל מסתבר שבגלל שיש לנו כרטיסי וי.אי.פי אז נכנסנו צ'יק צ'ק, התחלנו להסתובב, ות'אמת היה ממש דומה ליורו דיסני בפריז.
אבא ורז ישר קפצו לבניין בגובה כמו מאתיים פעמים אבא, עולים עד למעלה מחכים שתי דקות ובלי שאתה שם לב מורידים אותך ב-160 קמ"ש למטה. אני ואמא חכינו למטה, סבתא חזרה בגלל שהיה כתוב שזה לא טוב לאנשים עם בעיות גב. בדיוק שסבתא ירדה באה הרכבת שמסתובבת סביב כל הפארק אז עלינו עליה. הסתובבנו חצי סיבוב, חיכינו עשר דקות בתחנה המרכזית ובסוף החלטנו לרדת ולמצוא את אבא ורז כי חשבנו שהם כבר ירדו והם מחפשים אותנו.חיפשנו אותם ולא מצאנו, אז אני וסבתא הלכנו לחכות בתור של מתקן ואמא נשארה לחכות.
כשהיינו באמצע התור אבא ורז חזרו ורז עקפה את כולם ובאה אלינו. לפני ששלושתנו עלינו אבא בא ולקח לנו את הסווצ'רים ואת הנעלי ספורט והגרביים בגלל שזה מתקן שאתה שט בסירה ובסוף יש ירידה תלולה ואחרי הירידה משפריצים עליך מלא מים. כשעלינו אני ורז צרחנו כבר בעלייה כשראינו לאיזה גובה הסירה עולה. כשיצאנו אכלנו את הכריכים שהכנו בבוקר והמשכנו להסתובב.
ראינו גלגל ענק מרחוק שמסתובב מהר, אז אמרנו שאין מצב שאנחנו עולים על זה, אבל כמובן רז אמרה שהיא תעשה את זה. הלכנו למתקן עם קרונות שמסתובבים מהר ובאוויר, אני ורז עלינו עליו והיה ממש מפחיד, כמעט קרעתי לרז את החולצה. בסוף מסתבר שזה היה הגלגל ענק שהסברתי עליו מקודם. רז עשתה עוד פעם את הגלגל ענק ואני אמא וסבתא עשינו מתקן לא מפחיד. ראינו מתקן שצריך לירות אחד על השני, רצינו ללכת אליו אבל בדיוק באה קבוצה ענקית אליו אז לא עלינו.
הלכנו להסתובב וראינו מתקן של גלישת גלים ואני ורז ממש רצינו ואבא בא גם, אז נרשמנו שלושתנו וחיכנו חצי שעה, כהגיעה השעה שלוש הלכנו לגלישת גלים ובהתחלה לא הצלחנו ממש, אבל אחר כך אני הצלחתי ממש הרבה זמן, בסוף גם רז ואבא הצליחו.
קנינו צ'יפס והלכנו לראות מה עם המתקן שראינו ומסתבר שזה בין המתקנים הכי מפחידים כי זה רכבת הרים בשכיבה בחושך, אז ויתרנו. הלכנו לשמוליק ואחר כך נסענו לפארק הקרוונים ואכלנו ארוחת ערב, אני ורז הלכנו אחרי הארוחה לג'מפינג פילו ולהתקלח.
ביום שלישי הלכנו לעולם הסרטים תקראו אצל רז את הפירוט, ביום רביעי הלכנו לעולם מים שקוראים לו רטוב ופראי (ווילד אנד ווט). ישר כשהגענו הסתובבנו ומצאנו מקום לשבת. אני ורז ישר התחלנו במתקנים. היתה שם מגלשת מים בצורת גלים וצריך לשכב על מזרן, והגלישה במגלשה היא תחרות אני הגעתי למקום השני ורז לשלישי.
הלכנו למגלשת מים אחרת חיכינו בתור יותר מחצי שעה והיה ממש שווה לחכות אתה מתגלש במהירות איזה שתי דקות, זה היה ממש ארוך. חזרנו עם אבא למקום הישיבה החדש שלנו שהוא כמו על חוף, זה היה הרעיון אבל בעצם זה נחל כזה שאתה שט בו עם אבובים ויש תחנות ואנחנו היינו מול התחנה המרכזית (כי היה שם אגם).
הלכנו אל מגלשת אבובים שלא הייתה בכלל מפחידה, אחר כך עברנו למגלשת מים שהיא בקו ישר, זה היה ממש ממש מפחיד, אתה חושב שאתה הולך לשבור משהו. התגלשנו עליה עוד כמה פעמים והמשכנו הלאה, הגענו למגלשה שקוראים לה טורנדו והיא עם אבובים, הייתה שם ירידה תלולה וזה הרבה יותר מפחיד, אחרי הירידה התלולה היה פתח ענק שאתה עולה יורד, עולה יורד, עולה יורד ועובר דרך מפל מגיעים לבריכה והמתקן נגמר, עשינו אותו פעמיים, אכלנו והתחלנו לעשות את הסיבוב עם האבובים, לסיום קנינו גלידה ועשינו שוב את המתקן הראשון והלכנו.
מתגעגעת מאוד מאוד מאוד
שירי
********************************************
יואו איזה כיף רכבות הרים, מגדלים גבוהים, עולמות שונים ומשונים איזה כיף!!!!!!!!!!!!
ביום שני הלכנו לעולם החלומות, המתקן הראשון שעשיתי היה זריקה ענקית - אני ואבא חיכינו בערך 20 דקות בתור כדי להגיע לדבר המפחיד הזה. הושיבו אותנו על כיסאות שמחוברים למין מרפסת קטנה שמחוברת למגדל שבערך בגובה יותר מחצי מגדלי עזריאלי. התחלנו לעלות לאט לאט עד לקצה המגדל ואז ברגע שאתה עולה אתה מתחרט שעלית כי אתה מבין איזה גובה זה. היה נוף מדהים. חיכינו למעלה קצת יותר מ-3 דקות ואז בלי ציפייה ובלי אזהרה וכמובן בלי תכנון אתה יורד מהמגדל ב-160 קמ"ש, ברגע שירדנו הרגשתי שהלב שלי נפל כל כך חזק עד שהוא קיבל תנופה כל כך חזקה עד לקצה השני של העולם והלך לעשות שופינג בניו יורק. בקיצור היה כיף. סיימתי עם המגדל ועברתי לחצי התור בסירות עם סבתא ושירי (הם חיכו שם אחרי שעליתי למגדל).
ירידה תלולה ישר למים- ישבנו בסירות דמויות לבול עץ והתחלנו לנסוע. אני ושירי התחלנו לצרוח עוד לפני שהגיע הירידה מפני שהבנו גם כאן איזה גובה זה. בהתחלה הייתה ירידה קטנה לעומת מ שתכננו לעבור, גם שם צרחנו. בירידה הגדולה היה מפחיד נורא אבל לא יותר מהמגדל. כאן הרגשתי שהלב שלי רק הלך לראות תולעים זוהרות בניו זילנד.
גלגל חצי ענק- הגלגל הזה היה יותר קטן מהגלגל הרגיל וגם הוא עלה בהדרגה. לא חשבנו שהמתקן כזה מפחיד כי ראינו רק את הסוף. המתקן לא נראה כזה מפחיד אבל לאט לאט עולה, וזה פשוט נהיה סיבוביאדה מהירה ולכן הלב שלי רק עשה טיסת פנים מהחוף המזרחי לחוף המערבי באוסטרליה ובחזרה. אני עליתי עוד פעם ושירי עלתה עם אמא למתקן אחר שלא נראה כיף בכלל הם פגשו את לים וברוק שפגשנו בפארק קרוונים ליד הגולד קוסט ושיחקנו איתם טאקי (איפה שהיו התוכים).
גלשנים עם זרם חבל על הזמן- קנינו צמידים לשעה שלוש וחיכינו מול הזרם החזק של הבריכה התלולה והגלשנים הנסחפים אחורה. שהגיע תורנו הכניסו אותנו, חילקו אותנו לשתי קבוצות אחת של חברים שנראה לי שהיו בערך בגיל 16 והקבוצה שלנו עם איזה ילד מעצבן, אני, שירי ואבא. המטרה היא להישאר כמה שיותר זמן על הגלשן בלי להיסחף עם הזרם החזק. הילד היה ראשון, אבא שני, אני שלישית ושירי רביעית. בהתחלה לא הצלחתי אבל בהמשך קצת השתפרתי. הילד כל הזמן צעק וניסה להדריך אותנו וברוב הפעמים עשה תור פעמים עד שהמציל שרק לו והוא נפל מהגלשן וחזר עם הזרם. וכאן הלב שלי נשאר לבלות עם המשפחה שלו בבית וגם הוא קצת הלך ברגל לטייל על החוף המזרחי.
רכבת אופנועים- הרכבת הייתה כייפית וקצת מפחידה. רק אני ואבא עלינו. עלינו על קרונות שדמו מאוד לאופנועים אני ואבא היינו בקרון הראשון. כל שני אופנועים היו צמודים זה לזה ורק לנמוכים היתה עגלה שכאילו נמשכת אחרי האופנוע והם גם היו הכי בסוף. היה כיף וקצת מפחיד כמו שאמרתי בהתחלה והלב שלי עוד הפעם הלך לטייל בניו זילנד אבל הפעם לשחות עם דולפים או כרישים או כלבי ים או לווייתנים.
נמרים- הלכנו לראות נמרים אבל לא הגענו בזמן בשביל ההופעה. היה נמר לבן וגם היה נמר כתום עם פסים שחורים ועוד כתום אחד עם פסים חומים.
צילומים במערב הפרועה- במערב הפרועה הצטלמתי בחור שכתוב בצדדיו ומעליו ומתחתיו שמבקשים עלי 5,000$, וגם בחור של כאילו אני מאחורי סורגים שנפתחו במיוחד לראש שלי, היה עוד חור שלא הצטלמתי בו אבל היה כתוב שם שזה החור שאח של לני הצולע עשה כדי להוציא אותו מהכלא אבל לני בסוף נשאר בכלא.
ביום שלישי היינו בעולם הסרטים. הכניסה היתה מרשימה, הכל נראה כמו בסרטים ישנים. בכניסה היה פיצול לרחוב כמו של פעם ובו בניינים שנראו כאילו בנו אותם בשנות השישים, בתוך הבניינים היו חנויות של כל מיני דברים של סרטים, כמו דימדומים, סופרמן, בטמן, הרי פוטר ועד ועוד.
היינו אני, אבא, סבתא, אמא ושירי במתקן של סירות. שטים לאט לאט, עולים, אחרי זה נופלים למים בבום. (כמו המתקן שהיינו בעולם החלומות). היה כיף מצחיק ורטוב ביותר.
אני ואבא עשינו מתקן של סקובידו שלקח לו שנים ואולי אפילו מאות שנים להיפתח (אולי לנצח קצר). כשנכנסנו היה נדמה שנכנסנו לטירה, באמצע הטירה עמדה מזרקה יפה שארבעה פסלים של יצורים מוצאים מים מהפה שלהם. כשסיימנו את התור נכנסנו לבניין והיה נדמה ששדים תכף ייטרפו אותך וכל מיני יצורים תכף ייתפסו אותך. נכנסנו עם הקרון למין כלוב ואז היטלטלנו בכלוב. נסענו כאילו אנחנו תכף עומדים ליפול, היה כיף!!!
היינו בעוד מתקן, אני, אבא, שירי נכנסנו וחיכינו בחדר דמוי ספרייה ישנה, נכנסנו לעוד חדר שהוא היה כמו קולנוע ושידרו לנו סיפור על בטמן שלא ממש הבנתי. אחרי זה עברנו לחדר והרגשנו כאילו אנחנו זזים עם המסך, זה היה מגניב!
ראינו הצגה של מכוניות עם תפאורה מהממת זה היה הדבר היפה ביותר שראיתי עם מכונית אי אפשר לתאר את זה, הם נסעו על הצד ונסעו במהירות אדירה, עשו סיבובים מרשימים ועוד כל מיני פעלולים עוצרי נשימה.הייתה גם תהלוכה של כל הדמויות המצוירות הקיימות. לסיכום היה מרשים, כיף, ומפחיד קצת.
ביום חמישי היינו בסי וורד (עולם הים) היה מדהים.
בהתחלה חיפשנו את המופע של אריות הים. כשמצאנו ניסינו למצוא מקום טוב ואז כשהתחיל המופע נדהמנו. אריה הים נראה כמו כלב ים רק שחור, נראה לי שזה ההבדל היחיד ביניהם הם נראים אותו דבר ואוכלים דגים, מה שונה? היו שלושה אריות ים שניים גדולים ואחד קטן. הם עשה פעולות כמו בן אדם ואפילו חלקן מרשימות יותר משלנו: למחוא כפיים, לשים כדור על האף, להחליק על הבטן, להתגלש במגלשה, לשוט בסירה וכמובן לאכול דגים, להגיד לא עם הראש ואפילו לדבר בארית ימית שזה ענראדונוואהכברקדענלךצ או רררר......א או משהו כזה. בסוף המופע אריה ים יצא לבד עם שלט על הצוואר שהיה כתוב בו "הסוף" ואמר: ררררררראאאאאאאאמ. והכי מדהים שהכול משולב בהצגה.
הלכנו לראות כרישים וגם נגענו בכוכבי ים שהם מחוספסים נורא יותר נכון עם קוצים קטנים שלא דוקרים בכלל, וגם נגענו בצדפות ובעוד משהו רכרוכי ומגעיל נורא (זה מקום מיוחד שאפשר לגעת בכל מיני חיות) שירי גם נגעה בדג עם ראש גדול וזנב.
המופע השני שראינו היה של דולפינים. הם עשו סלטות באוויר והשיטו את המאלפים שלהם יותר מהר מגלשנים ואמרו שלום עם הזנב ואחד אמר עם היד (שזה הסנפיר שלו) שלום, זה היה מופע מרתק שצולם ומתועד כמובן.
הלכנו לאכול, וזכינו כובע של אוסטרליה בדוכן אחד, ובדוכן אחר לא השגנו כלום. המשכנו לרכבל, הנוף לא היה משהו אבל חלקו היה יפה. התאכזבנו שכמה מהתקנים היו סגורים. עשינו אבא, שירי, סבתא ואני עוד רכבת מים קטנה עם ירידה פחות מפחידה ממה שכבר עשינו, היה כיף ברכבת אבל קצת קצר.
בסוף ראינו הופעה של פירטים בשילוב התעמלות קרקע היה יפה.
מתגעגעת מאוד
רז

1. זהו יקיריי, תפרשו בשיא - נראה לי שהגעתם ל - TOP
    אבל כמו שהספקתי להכיר אתכם יהיו עוד שיאים..
    איזה כיף לכם!! זה נראה כזה כיף רק בשביל המקום הזה הייתי טסה לאוסטרליה וחוזרת!!אצלנו נגמר יום כיפורים ואחרי שכיפרנו על כל העוונות שעשינו השנה, אנחנו מצפים לשנה טובה הרבה יותר.. השנה הצום היה קל במיוחד... החלטתי שעיניתי את נפשי מספיק ועשיתילעצמי הנחות.. אילן הכין מרק חומוס מדהים!! בדיוק כמו שאנחנו מכירים, היו הרבה עוגות וסה"כ היה נחמד.
    אילן כהרגלו נסע עם ערן לים הצטרפו אליו עדי ואביב, את עמית לא ראינו בכלל!! שקלנו את האפשרות לקחת את הסוכה מהבית של אמא, אבל ויתרנו על הרעיון כמעט באותה שניה שהוא עלה.. זהו, עכשיו יש לנו עוד 3 ימי עבודה ואז חופשת סוכות. ביום שלישי עמית ואני נוסעות למצדה לטקס בני מצווה לעובדי בזק, וזהו..
    ממש הארכתי היום, שלא תיתעייפו לי באמצע אני אפרד מכם.. שבוע נפלא שיהיה לכם ותמשיכו להנות, אוהבת ומתגעגעת, גליה

2. נדמה כאילו כל הטיול נועד עבור הימים האחרונים שעברתם.....לפחות עבור הבנות ורונן ...ספי אני מתארת לעצמי "פחות נהנתה " מהמתקנים.אם היינו אתכם אז ספי הייתי מארחת לך חברה ביחד עם ים כמעט לכל המתקנים. אז זהו? אפשר לחזור ? בזמן שאתם "קורעים" את אוסטרליה אנחנו כאן מנסים לכפר על עוונותינו איש איש בדרכו שלו, שזה אומר הרבה ים וגלישת גלים....אלוהים הבין כנראה שאי אפשר להעביר את היום סתם כך בטיולי אופניים וסידר לחבר'ה אחלה של גלים לפי הזמנה....טוב לא כמו באוסטרליה, אבל מספיק כדי שהגברים שלי יחזרו עם חיוך....אני סתם השתזפתי וקראתי ספרים בחוף, וים חגג לו עם החבר'ה וחזר רק בסוף הצום. בנות מבחינתי כל הלימודים מהספרים ממש מיותרים , את כל מה שחשוב ללמוד אתן לומדות מהמסע הזה שאליו יצאתם....שאר הספרים מיותרים.....ים נוסע שבוע הבא למסע לפולין ואנחנו מנסים להתארגן על בגדי חורף חמים חמים....כי קרררררררר שם ! נשיקות ..אוהבת מתגעגעת ויאללה ביי גלית.

3. שוב אני....אני קוראת עכשיו בעיתון "מעריב" על קבוצה של 40 משפחות של ישראלים ויהודים ממלבורן שהתאגדו וקנו קרקע להקים יישוב שיתופי אקולוגי באוסטרליה....ושם הם ייפרנסו מצמירים......אז אם אוסטרליה נראית לכם כדרך חיים ....? גלית

4. היי D:
    דבר ראשון - אמא אתם לא ראיתם אותי בגלל שהתנחלתי אצל אורי כלללל היום ועזרתי לה לעבור את הצום ( ואני לא צמתי , כי רק מהמחשבה לא לאכול אני נהיית רעבה D: )
    דבר שני - בעולם הסרטים הייתה גם תמונה של אדוארד ? כי זה לא פייר שהאוסטרלים התחשבו בכלב הזה העונה לשם ג'ייקוב .. S:
    וממש כיף לכם שהייתם בכללל המקומות האלה D: יאי , הקנאה .. D:
    וסבתא צמה שם ? כי ספי רשמה ששירי עשתה לסבתא סלט ועוד משו .. D:
    ואמא ( שוב ) - אם כל כך בא לך לטוס לאוסטרליה אז בכייייף אני יצטרף D:

5. נו נכון שירי עשתה לסבתא קפה סלט ועוגיות כדי לפנק אותה אחרי הצום.. אז היא צמה.. טוב אממ בשתי מילים אני אסכם את כל מה שקראתי: כיף לכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אלוהים התמונות והתיאורים שלכם נשמעים ממש כיפייים והכוכב ים ששירי החזיקה בתמונה דומה לפטריק D: (מבובספוג..) אני נורא נורא נורא נורא מתגעגעת ותמשיכו להנות.. עדי

6. חברים-
    נתקלנו בבלוג שלכם במקרה בזמן חיפוש באינטרנט. אנחנו משפחה ישראלית (שני הורים, שלושה ילדים) שמטיילים 14 חודש מסביב לעולם, במסלול דומה לשלכם. גם אנחנו ביקרנו בדרים וורלד ומאוד נהננו. פרטים בבלוג שלנו:
    www.sovevolam.com
    אנחנו עכשיו באוסטרליה, ומתכננים להמשיך לניו זילנד. נשמח אם נוכל ליצור קשר.