יום רביעי, 22 בספטמבר 2010

הרווי ביי ופריזר איילנד המהמם!!!

ביום ראשון השכמנו קום לצפייה בלווייתנים, לקחנו שייט באוקיאנוס השקט מתשע בבוקר עד שתיים וחצי במטרה לראות לווייתנים מקפצים בים. בתקופה שבין יולי לאוקטובר מגיעים לווייתנים להרווי ביי, ראינו מספר לווייתנים בשייט אבל זוג לווייניים אחד ייזכר במיוחד אמא ותינוקה החליטו לעשות לנו מופע ראווה. במשך חצי שעה האמא שכבה על הגב הוציאה סנפירים וזנב וניסתה ללמד את תינוקה לעשות אותו הדבר, אנחנו היינו בטוחים ששילמו להם לעשות לנו את ההצגה. אין ספק שצפייה מקרוב בלווייתנים ממחישה את הגודל של חיה העצומה הזאת.
הפעם יש כותב אורח בבלוג אז על פרייזר איילנד תקראו בחלק שלו...
מתגעגעת
ספי
********************************************
חזרנו מיומיים בפרייזר איילנד אי החול הגדול בעולם, באי אין כבישים סלולים וכל התחבורה על האי נעה ברכבי ארבע על ארבע, כולם זה אומר כולם, משטרה, מכבי אש, ואוטובוסים. אין שום אפשרות לנוע על האי ברכב שאינו ארבע על ארבע.
לקחנו טיול מאורגן של יומיים למרות שהעדפתי שכירת ג'יפ וטיול עצמאי אבל מה לעשות שאני מוקף בנות שהחליטו פה אחד על טיול מאורגן? יצאנו בבוקר ועלינו על מעבורת שהעבירה אותנו לאי. אין ספק אי יפיפה האי באורך 125 ק"מ וברוחב של 20 ק"מ בורך בשפע של חופים מדהימים, יערות גשם, אגמים צלולים וחולות צבעוניים. פשוט מושלם, מה אפשר לבקש יותר?
אז זהו שאפשר (מה עם קצת שמש?), ביום הראשון לטיול מתחילתו ועד סופו לא הפסיק לרדת גשם, אנחנו לא מדברים על טפטוף, אלא על מבול שליווה אותנו כשעשינו מסלול הליכה בתוך יער גשם מדהים שבתוכו זורם נחל צלול כל כך שבקושי אפשר לראות את המים הזורמים בו.
מבול שליווה אותנו כשהגענו לאגם מקנזי, אגם מדהים בעל גוונים שונים של כחול וטורקיז מוקף בחול לבן ויערות גשם שלא רואים את סופם. אומרים שרחצה באגם גורמת לך להרגיש צעיר ב-10 שנים ויש כאלה שאכן רחצו באגם תחת גשם שוטף וכשיצאו הם לא נראו או הרגישו צעירים ב 10 שנים אלא סתם רועדים מקור. אנחנו ויתרנו על הרחצה למרות שכך או כך היינו ספוגים במים.
לאחר הרחצה באגם נסענו למלון קיבלנו את החדר, שירי ורז החליטו להישאר במלון ולא להמשיך את הטיול "כי לא בא לנו לטייל בגשם" אני אומר לכם באחריות שגם ביום בהיר הן היו מעדיפות להישאר במלון, בכל מקרה הן נשארו במלון אנחנו המשכנו בטיול.
האגם הבא שראינו הוא אגם וובי, אחרי הליכה של 2 ק"מ ושוב להזכיר תחת גשם שוטף, ראינו אגם שבאמת אין אפשרות לתאר אותו במילים ואפילו תמונות ויש הרבה לא ממש מצליחות להעביר את היופי של האגם מה שכן אני יכול לומר הוא שבסוף המסלול חזרנו לאוטובוס מרוצים אך רטובים מקווים שמחר יהיה יום יפה יותר. (את שירי ורז פגשנו באותה תנוחה בה השארנו אותן על הספה עם שמיכה מול הטלוויזיה).
בבוקר היום השני התעוררנו ע"י ציוץ ציפורים אות המבשר טובות בכל הקשור למזג האוויר, החזקנו אצבעות ויצאנו למרפסת ואכן הגשם פסק ונראה שיהיה יום יפה.
את היום פתחנו בנסיעה בכביש המהיר שעל האי הכביש המהיר נקרא 75 מייל Beach ואכן הכביש המהיר הוא חוף ארוך כשמו ורחב מאוד. תארו לכם אוטוסטראדה על החוף, המהירות המותרת היא 80 קמ"ש, הנהג שלנו נסע בין הדייגים והנופשים במהירות זו, די מפחיד, בטח את המתרחצים. במהלך הנסיעה על החוף הסתבר שהוא משמש גם כמסלול המראה ונחיתה למטוסים קלים, כך גילינו כשראינו שני מטוסים חונים על החוף, הנהג עצר ליד המטוסים, עלה טייס שהוא גם איש מכירות מעולה שהצליח למכור לכמה מטיילים ואנחנו ביניהם טיסה נופית, או כפי שקוראים לזה כאן Scenic flight הרעיון הוא טיסה של כ-15 דקות מעל האי.
עלינו על המטוס וראינו מלמעלה את האי המדהים, אגמים, יערות גשם וחופים, רק הכל ממעוף הציפור מה אני יכול להגיד? איזה כיף להיות ציפור, מדהים !!! כולנו התרגשנו ולאמא שלי שוב נעתקה נשמתה, אל דאגה לכולם שלום.
נחתנו והצטרפנו לשאר המטיילים ביעד הבא. היעד הוא ספינה שטבעה בשנת 1935, האוסטרלים עשו מזה אתר תיירות, מה אגיד לכם ספינה שלא נשאר ממנה כלום פרט לשלד הברזל שלה, לא מבין מה עשו מזה אטרקציה, עצרנו, צילמנו כמה תמונות והמשכנו למקום שנקרא Champagne pools. איזה שם מדהים "בריכות השמפניה" תעצרו שנייה ודמיינו מה אתם רואים.....?
כל מה שראיתם לא דומה או קרוב למציאות. אם הייתם בחופי הים בארץ בטוח ראיתם את אותם Champange pools אלו הן בריכות קטנות שנוצרות על חוף הים במקום שיש בו סלעים, מסתבר שהתנפצות הגלים על גבי הסלעים יוצרים קצף לבן שהזכיר לאיזה אוסטרלי מסטול את המראה של השמפניה התוססת כשהפקק נפתח מכאן השם. בכל מקרה לא מקום מיוחד או יפה במיוחד.
המשכנו למקום שנקראIndian head שהוא בעצם צוק שמשקיף על האוקיינוס, איך הגיעו לשם הזה אתם שואלים? אז ככה, קפטן קוק האיש שגילה את אוסטרליה (מסטול לא קטן) ראה את הצוק מהים והצוק הזכיר לו ראש של אינדיאני. טיפסנו על הצוק והשקפנו לעבר הים, ראינו דולפינים, לווייתנים, וכשירדנו מהצוק ראינו אפילו כוכב ים שנסחף אל החוף.
משם המשכנו למקום בשם Eli creek, זוכרים את הנחל הצלול ביער הגשם? אז מסתבר שאותו נחל מגיע בסופו של דבר לים ושם פגשנו אותו, גדול יותר גבוה יותר וחזק יותר הנחל מזרים כ-4.2 מליון ליטר בשעה. גם הוא יוצר בריכות על החוף, בריכות של מים מתוקים וצלולים. הלכנו לאורך הנחל (בתוכו), שקלנו לשחות אבל שוב התחיל מזג האוויר להתקרר.
חזרנו מרוצים וגם יבשים.
ביי
רונן

8 תגובות:

  1. שלום למטילי טפירו וגמר חתימה טובה. דרישת שלום מפריז. כאן דווקא קצת חם מדיי, אבל האירופאים בהחלט מעדיפים את זה על פני גשם. רק לנו, שהגענו אחרי קיץ חם ומטורף, היה עדיף להיות בסביבות 20 מעלות ולא 4-5 מעלות יותר מזה. פריז יפה, צפופה ומלוכלכת וכ-ו-ל-ם מעשנים כאן (אוף!). הכי גרוע זה שאין שירותים כמעט בשום מקום. אצל הצרפתים העניין הזה כנראה עובד אחרת מאשר אצלנו. לדעתי הם הולכים לשרותים פעם בשבוע, כשהם בדיוק מגיעים הביתה. אני שמחה לשמוע שאהבתם את פרייזר איילנד המופלא. לגבי השאר אני רק יכולה לחזור ולקנא. נתראה בארץ. מילן

    השבמחק
  2. שלום כולם, היום עוד פעם ערב חג והפעם...סוכות!! אולי לכבוד החג רונן הפליא בכתיבה ואף הגדיל לעשות וכתב מעל 6 שורות??!! כל כבוד!! אין ספק שכשאתה רוצה אתה יכול.. עמית ואני חזרנו אתמול בלילה ממצדה _הגענו בשתיים לפנות בוקר) אחרי ארוחת ערב , חזיון אור קולי, קטורזה, מאיה בוסקילה ועוד אחד אביהו שבת הבן של. מאיה בוסקילה הזמינה את בני המצווה לעלות לבמה ועמית בלי להניד עפעף צילמה אותה ממרחק 0, כך שיש לה עכשיו בוק של מאיה.. היא גם הגדילה לעשות ואחרי שהיא ירדה מהבמה עמית והחברה שהייתה איתה רצו אחריה לרכב, כל זה והיא אפילו לא מעריצה אותה.. סה"כ היה מושקע ונחמד בעיקר לילדים.. שיהיה לכם לכם חג שמח, או אולי היה.. גליה (למרה ששוב שכחתם, הבת של, האחות של, הגיסה של והדודה שלכם..)

    השבמחק
  3. אנחנו לא מצליחים להיכנס לסקייפ צריך סיסמא ואמא שכחה אותה..

    השבמחק
  4. הצלחתם לדבר? היות והגדלתי והתקשרתי כבר אמרנו אחד לשני כל מה שיש לומר חוץ מבירי שכנראה הפרעתי לה באמצע עניינים מאוד חשובים;). הערב קוג'י ואני נלך לגליה אחרי שעפרי הזנמינה אותי בטלפון-בואי!- אבל לא לפני שנעבור אצל דנה במודיעין שצריכה טרמפ.
    חוצמזה אין הרבה תוכניות. אני רוצה לנוח אחרי שטיילנו כל כך הרבה עם אסתי.אחרי החגים נחפש לקוג'י שכבר רשמית רשאי לעבוד בישראל(!!)עבודה כמו שצריך, עכשיו אנחנו מחפפים כי גם ככה אף אחד לא עובד. אם אתם שומעים על משהו יותר מנשמח. גם התחלתי לפרסם בשגרירות. אתם כבר אחרי חצי טיול אתם קולטים? עוד מעט ניו זילנד..ותאילנד. התמונות נראות מהממות כמו תמיד אבל כמו שרונן אומר עדיין זה לא מרגיש שדברים מצליחים לעבור באמת. אפשר לקבל סוג של רעיון בגדול על הסרט שלכם אבל לא הרבת חוצמזה. הכי כייף לראות את כולם מחייכים ושמחים.
    נשיקות ואהבה כמו תמיד
    אירית

    השבמחק
  5. היי לכם....חג שמח. הדבר שהכי בער לי להגיד אחרי שראינו את התמונות המהממות מהאי....זה החופים..הלבן הזה שתופס את העיניים ונדמה כאילו אתה כן בגן עדן.....נכון שאין מה להשוות בין עוצמת החוויה שאתם עוברים לבין מה שאנחנו מסוגלים לקלוט ולחוות דרך התמונות ודרך הסיפורים שלכם (רונן אתה מתגלה כמספר סיפורים מוצלח) אבל גם מכאן, התמונות והסיפורים מרגשים ומצליחים לגעת ולהעביר חלק מהחוויה....עובדה שיש מקומות שאני יכולה להגיד עליהם מכאן מהכיסא בת"א שהם מקומות שאהבתי יותר ויש מקומות שפחות, כאילו הייתי שם....אז לתשומת ליבכם מילים ותמונות כן יכולים לגעת.....המשיכו כך. אנחנו חוגגים בת"א, והחלטנו שזה שהילדים כבר גדולים לא אומר שאי אפשר לבלות איתם יותר, פשוט צריך בילוי של גדולים, אז כולנו היום ב2 לפנות בוקר הולכים לראות הופעה של שלום חנוך, משהו קליל לפני המסע לפולין בעוד יומיים. נשיקות אוהבים . גלית

    השבמחק
  6. אמא - זו רון שגררה אותי לאוטו שלה לא אני ! וגם אין לי בוק של מאיה ! חוצמזה שאביהו פי אלף יותר חתיך במציאות , אבל אין על רוב (פטינסון) , קלאן (לאטץ) , ועוז (זהבי) D:

    וברכבת חזרה אז הייתה איתנו ילדה דתייה שהייתה עצבנית בטירוווף .. וגם היה ברכבת ילד ששכבה מעליי והוא ב -ח'3 שזו אמורה להיות כיתת טלמ , אבל הוא סתום , והייתה איתנו איזה ילדה חופרת שהדתייה התעצבנה עליה מאוד , אבל אני לא התעצבנתי עליה בגלל שהיא הייתה הילדה הכי נורמלית שם , היא היחידה שאהבה דמדומים ! D:
    ואבא של רון אמר שהאבא של הדתייה הוא צדיק והוא כללל הזמן דיבר עליו וחירפן את כווולנו ..
    וברכבת עשו קעקועי חינה של בזק בצבע כחול וכמעט כולם עשו את זה .. אני לא עשיתי , כי למה לי שיהיה עליי את הסמל של בזק שירד רק אחרי שבועיים ?!

    טוב אני באמת לא יודעת למה אני כותבת לכם את זה , אולי בגלל שגם אמא סיפרה אז אני מרחיבה D:
    בבי D: ♥

    השבמחק
  7. וואו התיאורים גורמים לך לרצות לעלות על מטוס ולהגיע, נשמע מדהים

    השבמחק
  8. היי שירי!
    אנחנו ב- Airlie Beach יש פה לגונה מאוד יפה. האם הייתם שם?
    אנחנו נהיה בניו-זילנד חודשיים, ונעבור לאי הדרומי בערך ב- 20 לדצמבר. עד מתי אתם שם?
    יש לך פיסבוק? אם כן, נוכל להתכתב.
    את לומדת בטיול ? אני ההבאתי מישראל המון חוברות.
    אני שולחת לך תמונה של נזיר סיני שהתענין בחוברת החשבון שלי:
    http://sovevolam.files.wordpress.com/2010/08/img_3467.jpg

    באיזו כיתה את ? אני בכיתה ה'.
    להתראות שירה.

    השבמחק