יום שישי, 13 באוגוסט 2010

מטרנקה, קתרין ופארק ליצ'פילד

יצאנו מוקדם מהת'רי וייז (צומת שלושת הדרכים) לכיוון צפון, נסיעה של למעלה מ-500 ק"מ, בדרך עצרנו בדיילי ווטרס בפאב שקירותיו מכוסים בכל דבר אפשרי, כסף, תחתונים, חזיות חולצות ועוד. ביציאה מהרכב הרגשנו את החום הכבד, ותוך כמה דקות לרז ירד דם מהאף וכשזה הפסיק היא התעלפה, לי ירדו 10 שנים מהחיים אבל היא חזרה לעצמה, לפחות כך חשבנו.
המשכנו צפונה למטרנקה מקום עם מעיינות חמים, נשארנו לישון שם. בפארק הסתובבו קנגרואים וטווסים ואפילו זכינו לפריסת כנף של אחד הטווסים, שאין מה לעשות תמיד טווס עם זנב פרוס מעורר שאגות של התלהבות. למחרת רונן ורז קמו ב-6 בבוקר ויצאו לשחייה במעיינות החמים יחד עם כל מועדון גיל הזהב שהיה בפארק.
יצאנו ממטרנקה והגענו בשעות הבוקר לקתרין עיר גדולה יחסית לכל העיירות הקטנות שראינו בדרך. נסענו למעיינות החמים הבנות ורונן נכנסו לטבילה במעיינות, שדרך אגב היו מאוד דומים למעיינות במטרנקה.
מצאנו פארק קרוונים יפיפה עם מדשאות רחבות ובריכה גדולה, הבנות שמחו אבל אז הבנו שרז לא ממש מרגישה טוב, כאבי ראש וסחרחורות. חיפשנו למחרת רופא אבל לא היו תורים פנויים, אז הוחלט שרז נשארת לנוח, לוקחת אדוויל ושותה הרבה. בשבילי יום כזה שנשארים במקום אחד ישר מאפשר כביסה של כל המצעים והבגדים, לעשות סדר בתאים (כי בנסיעה הכל מתבאלגן ואז שפותחים את התא הכל נופל לך על הראש... ) אז בקיצור רז נחה, רונן קנה חכה והלך לדוג (רמז: לא אכלנו דגים בערב) אני סידרתי את ה"בית" ושירי הייתה בעיקר בבריכה.
בפארק פגשנו סופסופ משפחה ישראלית נחמדה עם שלוש בנות (יותר טוב מזה לא יכולנו לבקש), בערב אכלנו איתם ארוחת ערב משותפת, דרך אגב הטיול שלהם זה כבר הסיבוב השני, לפני שלוש שנים הם עשו את הטיול שאנחנו עושים עכשיו, הם התאהבו באוסטרליה וחזרו לטייל בחלקים שעדיין לא היו בהם. אין מה להגיד חוץ מכל הכבוד!!
למחרת הלכנו לבית ספר שמלמד מרחוק את כל הילדים שגרים בטיזינאבי בטריטוריה הצפונית וגם קצת מחוצה לה, בעצם כל התקשורת מתבססת על לווינים, התלמידים משתתפים בשיעורים מרחוק, הדבר שבית הספר הכי מתגאה בו שאין בעיות הפרעה או התנהגות (ואז כמובן רונן אומר למי לעזאזל הם יפריעו, לפרות?), הרבה הסברים באנגלית ככה שהיה לשירי ורז די משעמם שם.
אתמול יצאנו מקתרין לכיוון פארק ליצ'פילד, נשארנו לישון בפארק. היום התחלנו לטייל בפארק המדהים הזה. ראינו תלי טרמיטים, כמה מפלים יפים, וגם קצת טרקים קצרים ויפים (נעמה את היית גאה בי נהיינו ממש מוצ'ילרים), בדרך ראינו סופסופ וואלבי סלעים.
היום המשכנו לטייל בליצ'פילד, עשינו טרק של שעתיים על נחל מדהים (Walker Creek) שנראה כמו קריסטל, הבנות כמובן טבלו בבריכת המים. משם המשכנו צפונה לברי ספרינג עוד מקום נחמד עם מעיינות חמים יותר נכון פושרים, אינטרנט אין בפארק ליצ'פילד וגם לא קליטה של טלפונים ככה שהיינו קצת מנותקים, היום הגענו לדארווין העיר הכי צפונית במדינה זו (נסענו כבר 3,000 ק"מ), גם פה בלי תכנון מוקדם הגענו לפסטיבל השנתי, אז זהו להפעם.
מתגעגעת
ספי
*******************************************************************************
אתמול גם נסענו הרבה אבל פחות מכל שאר הימים שנסענו הרבה, הגענו לעיירה אפילו לא עיירה משהו קטן יותר, ראינו בעיירה בית עם מלא קישוטים עליו וגם מסוק עליו. נכנסנו לבר שהוא הכי עתיק באוסטרליה, תלויים עליו מלא דברים וקישוטם, הסתכלנו על הארטיקים ואמא אמרה שהיא מרשה לנו אחד כי מאוד חם, תוך כדי התחלתי להרגיש שנוזל לי משהו מהאף הסתכלתי וזה היה דם אני ואבא חזרנו לשרוליק כדי לשטוף את הדם, אמרתי לאבא שאני לא יכולה להיכנס לשרוליק כי אני מלאה בדם, במקום שעמדתי נזל מלא דם ואמרתי לאבא שניראה כאילו מישהו מת כאן. אחרי שניגבתי את כל הדם בערך, נכנסתי לשרוליק ושטפתי את הפנים שלי התיישבתי על הספה, ואבא שאל אם הכל בסדר? אמרתי לו שלא, ושחם לי, יצאתי החוצה וראיתי הכול מטושטש חשבתי שזה בגלל השמש אז עברתי לצל, לסככה שמעל לבר גם שם ראיתי מטושטש, רצתי אל אבא שהיה קצת מאחורי ואמרתי לו שאני רואה מטושטש, ואז התעלפתי. זה מה שסיפרו לי קמתי אחרי כמה שניות שאני שוכבת על האבנים שאלתי את אבא איפה אני והוא אמר שאני פה איתו, שמעתי את אמא מאחורי וראיתי שהיא עם כוס מים ביד, התחלתי לבכות כי מאוד נלחצתי, הרגשתי כמו שמראים תמיד בטלוויזיה שמראים מישהו מתאושש. אבא ואמא אמרו לי לקום שכדי שאני יעבור למקום נוח אבל לא קמתי והמשכתי לבכות בסופו של דבר קמתי והתיישבתי על כיסא מחוץ לבר. אמא שאלה אם אני רוצה את הארטיק, אמרתי לא.
כל האנשים הסתכלו עלי ואמא ואבא שאלו אותי כל הזמן כדי לוודא שאני בסדר, אמא ואבא גם אמרו שאני צריכה לשתות הרבה שתיתי כמעט את כל הכוס ואז ביקשתי את הארטיק שלי הוא בהתחלה היה טעים ואז קצת פחות.
חזרנו לשרוליק כדי לנסוע לפארק קרוונים שיש שם מעיינות חמים בדרך ראינו מלא, עשרות אפילו ניראה לי מאות קנגרואים מתים שדרסו אותם, אבא אמר שבלילה הם קופצים לכביש ולא רואים אותם. הגענו ועשינו הרבה דברים, ראינו טווסים וגם האכלנו אותם, התקרבנו בשקט לקנגורואים בתקווה שהם לא יברחו אבל הם ברחו, האכלנו קנגרו ידידותי אחד, האכלנו עורבים וציפור יפה בצבעים כחול צהוב ולבן ונכנסנו למעיינות החמים עם מים צלולים והרבה תיירים וכך סיימנו את היום עייפים אבל מרוצים (תלוי על איזה חלק אתם מסתכלים ביום).
שילשום אני כל כך שמחתי בואו ואני אספר לכם את ההתחלה של היום ואז למה שמחתי:
רצינו ללכת לבית הספר המשודר אבל לא יצא לנו מפני שאני ממש לא הרגשתי טוב כנראה התייבשתי חיפשנו כמעט בכל מקום רופא, אבל לא מצאנו. בדרך חזרה (כי לא מצאנו רופא), אבא הלך לקנות חכה לדייג כי הוא רצה לנסות לדוג. הגענו לפארק קרוונים נחנו קצת ובערב אבא ואמא הלכו לטייל קצת בפארק ואני ושירי נשארנו לעבוד על הפרויקט שלנו. שהם חזרו הם הודיעו לנו שהם פגשו משפחה ישראלית, בדרך חזרה מהטיול אמא שמעה ילדה שמדברת עברית עם אבא שלה, והיא שאלה אותם אם הם מדברים עברית והם סיפרו על הטיול שלהם.
היום הלכנו למיליון מפלים וגם הלכנו לראות טרמיטים, ראינו את הגבעות שהם בונים וגם הצטלמנו עם אחד יותר גבוהה משני מטרים, עשינו הליכה וראינו ברכה גדולה שזורמים אליה שני מפלים גם ראינו וולאבי שזה ניראה שילוב של קנגרו ושל שפן סלעים, זו הפעם הראשונה שאנחנו רואים וולאבי.
המשכנו למפל שבדרך אליו יש ביצה, המפל שראינו היה צר אבל מאוד יפה אחרי שראינו את שני המפלים האלה ראינו מפל עם ברכה שרק בעונה הרטובה יש בה תנינים אבל אנחנו בעונה היבשה אז אין סכנה. נכנסנו למים, הם היו קפואים אבל שנכנסים אז בכלל לא קר אולי רק קצת אני ושירי שחינו, היה ממש כיף כשיצאנו התיישבנו על ספסל ואני ושירי פרסנו את המגבות שלנו על הדשא ואכלנו אגסים ושירי גם אכלה בננה. מצאנו טרק שרצינו לעשות, חזרנו לסרוליק ובדרך קנינו ארטיק שירי בטעם בננה ואני ארטיק בכל מיני טעימים חלק טעימים וחלק לא ממש.
החלפנו לנעלי ספורט והתחלנו את הטרק, ראינו מלא עטלפים ומפל מיני, ירדנו ועלינו מלא מדרגות, הטרק הוא סיבובי והוא מגיע לאותו מקום, לבריכה הטיבעית, שחינו עוד קצת בבריכה ושנכנסנו פגשנו זוג ישראלים ואת אמא של אחד מהם וגם ניראה לי את האחות של האישה, אני ואבא שחינו לבריכה קטנה בין הסלעים. חזרנו לשרוליק ונסענו לפארק קרוונים. שיחקנו בכדור ועכשיו אני כותבת כאן אז לילה טוב או בוקר טוב או צהריים טובים או אחר הצהריים טובים.
מתגעגעת ואוהבת
רז

4 תגובות:

  1. פזי!!!!התחלתי לבכות כשקראתי את הדברים שאת ואמא כתבתן. אני נורא דואגת לך. את יותר טוב עכשיו? את חייבת לשתות המון המון מים ולנוח כמה שצריך. מבטיחה? אתמול הייתי בעבודה מאוד עסוקה ואז קוג'י מתקשר(דרך אגב הוא שוב חולה)כדי להגיד לי שמישהו הוריד את הפגוש הקדמי של הרכב שלנו שעמד בחניה של הבניין ולא הפריע בשום פנים ואופן לאף רכב.. כמובן בלי פתק בלי כלום. כנראה זה הה רכב גדול, משאית או משהו שגירדה את הפגוש מצד ימין ועל הדרך הורידה אותו..מזל שיש מישהו מהעבודה שהוא מכונאי רכב במקצועו הוא החזיר לי אותו למקום חיזק איפה שצריך ועכשיו חוץ מכמה שפשופים חדשים הוא נראה בסדר.בירי למה לא כתבת כלום הפעם? לא התחשק לך? רונן למה אתה אף פעם לא מצליח להשחיל איזו מילה? אוהבת דואגת ומתגעגעת
    אירית

    השבמחק
  2. Tapiro's מה קורה?
    כיף לקרוא את הדיווחים המפורטים שלכם. עושה חשק להיכנס לאוטו ולנסוע לנתב"ג.
    תגידו מה קורה עם רונן באמת? תבדקו שהוא אתכם כי הוא שקט מידי וזה לא אופייני לו....
    חזרנו מהולנד והיה מדהים (וקצר..) עידן לא מפסיק לדבר מאז הוא פשוט שואל 9000 שאלות בשעה.
    חם פה שבא למות כבר אבל נראה לי שיהיה יותר טוב באיזה יום(עוד חודשיים שלשה...)
    ד"ש מנועה עידן ויפעת.

    בי.

    השבמחק
  3. היי, רז עכשיו הכל בסדר??? אירית אמרה אתמול ביום שישי אצל סבתא שהתעלפת ולא הבנתי כל כך איך? מתי? איפה? למה? והייתי ממש בלחץ אז היום נכנסתי מהר לקרוא את מה שכתבת כי בחיים לא ראיתי מישהו מתעלף (רק בסרטים וסדרות) אז תשתי מלא מלא מלא מלא מלא אבל לא יותר מידי שלא תקיאי D: גם אצלנו רותחח אי אפשר לנשום!! בהולנד לפחות היה קר חזרנו עם צעיפים וסווצ'רים ושהגענו לישראל הורדנו כמעט את כל השכבות איזה מהפך! ירד בהולנד גשם כל הזמן חוץ מהיום הראשון והאחרון שהיה גם חם. טוב, תמשיכו להנות ושירי למה הפעם לא כתבת? דווקא רציתי לרות מה כתבת , תעשו חיים תחזרו מהר ובשלום ו.. זהו. עדי.

    השבמחק
  4. רזי פזי - אני לא מצליחה להכנס יותר מידי לאתר, אבל אני שואלת עליכם כל הזמן..
    הכל בסדר יפה? את מרגישה יותר טוב? היתה תמונה שנראית חיוורת, מקווה שעכשיו את בסדר.
    שירוש - מה שלומך יפתי? אני כל כך נהנית לקרוא כל מילה שאתן כותבות וספי ורונן התמונות מדהימות, מרגיש לי כאילו אתם חיים בסרט, לא נראה אמיתי.סבתא כבר ממש מתארגנת לקראת הטיול, אפילו קנתה כבר את הספר שביקשתם. ערן לא ממש מתלהב מהטיול של סבתא, לא מבין מה כולם נעלמים לו..אני שמחה שאתם מצליחים לדבר עם הבנות הן ממש מתגעגעות
    אנחנו מתבשלים כאן בחום - לא כיף כאן בכלל!! . משפחה יקרה, אתם חסרים לנו המון בעיקר כמובן בימי שישי. תמשיבו להנות, ולפי הספר שסבתא קנתה, גן עדן - ניו זילנד - עוד לפניכם.
    דרך אגב, מצאתי זמן לשבת קצת על המחשב, כי אני לבד בבית.. עפרי ישנה וכל השאר אצל גלית ומור, אין אף אחד שיושב לי על הראש ברגע שאני מתיישבת..
    זהו, מתגעגעת המון.

    השבמחק